سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 200 کمپ در کشور بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا در مدت یک ماه برای کمپ‌های متقاضی مجوز صادر کند.

فرهاد اقطار، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بیمه درمان معتادان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، اظهار داشت: این بیمه تنها هزینه‌های درمان افراد معتاد را در طول درمان پرداخت می‌کند و به هیچ وجه هزینه‌های درمان رایگان نیست.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت اقدام به تأسیس مراکز دولتی جهت درمان معتادان کرده است، به طوری که هم اکنون در 5 استان کشور کمپ‌های دولتی تأسیس شده است.

اقطار ادامه داد: در کمپ‌هایی که تأسیس شده، بخش‌های مختلفی پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به حرفه آموزی و آموزش‌های لازم معتادان در بخش‌های مختلف زندگی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با همکاری که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده، قرار بر این است که معتادان بهبود یافته پس از دوره درمان مشغول به کار شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد:‌ سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا به کمپ‌هایی که دارای استانداردهای لازم هستند، مجوز بدهد و این در حالی است که هم اکنون یک هزار و 200 کمپ بدون مجوز در کشور فعال هستند.

وی بیان کرد: کمپ‌های که مجوز ندارند، می‌توانند مجوز خود را با مراجعه به سازمان بهزیستی در کمترین زمان ممکن و حداقل یک ماه دریافت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha