سلامت نیوز: قائم‌مقام وزیر بهداشت در استان خراسان رضوی گفت: امکان ثبت دقیق قصور پزشکی در بیمارستان‌های کشور وجود ندارد.

محمود شبستری امروز در حاشیه آئین افتتاحیه یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با فارس در مشهد در ارتباط با قصور پزشکی در در بیمارستان‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت دقیق قصور در بیمارستان‌های کشور وجود ندارد و در این راستا نیز نمی‌توان آمار دقیق و مشخصی ارائه داد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان رضوی ادامه داد: قصور پزشکی در تمام دنیا و در حوزه‌های درمانی و دارویی وجود ندارد و در این راستا نمی‌توان گفت که در روش‌های درمانی یک کشور هیچ نوع قصور پزشکی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عملکرد برخی از کشورها در حوزه درمان و تشخیص اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به آمار موجود قصور پزشکی در بروز مسمومیت‌های دارویی در همه بیمارستان‌های کشورهای دنیا وجود دارد.

وی گفت: در کشور آمریکا بر اساس آماری که خود مراکز درمانی این کشور ارائه داده‌اند بیشترین مرگ و میر در بیمارستان‌های این کشور مربوط به مسمومیت‌های دارویی و قصورهای پزشکی است.

وی در ارتباط با اقدام حوزه درمان کشور برای ثبت قصورهای پزشکی اظهار داشت: بر این اساس و از حدود 3 ماه گذشته با اجرای حاکمیت پزشکی‌، امکان ثبت این کوتاهی‌های پزشکی و عواقب ناشی از آن فراهم شده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این اقدام در کشور بی‌نظیر است، افزود: بر این اساس کوتاهی‌ها پزشکی در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و نیز بیمارستان قائم (عج) مشهد فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای حاکمیت پزشکی اماکن ثبت قصور و مسمومیت‌های بالینی در بیمارستان‌ها فراهم می‌شود.

شبستری در ارتباط با اقدامات، پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های علوم پزشکی در استان تا پایان سال جاری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری درحدود 73 پروژه بیمارستانی مرکز درمانی و نیز خدمات بهداشتی پزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس و تا پایان سال جاری در استان خراسان رضوی و مشهد در حدود 5 بیمارستان بزرگ پیوند منتصریه، بیمارستان‌های شهرستان‌های کلات، محولات، سرخس و رشتخوار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با افتتاح هر یک از بیمارستان‌ها 96 تختخوابی ظرفیت مناسبی برای افزایش تعداد تخت‌های استان فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اظهار داشت: در حال‌حاضر کمبودی در تعداد تخت‌های بیمارستانی استان وجود ندارد و با بهره‌برداری پروژه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تعداد 2 هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان خراسان رضوی از متوسط کشوری بیشتر است.

یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران 22 تا 24 شهریور ماه با حضور 500 نفر از دانشمندان و پژوهشگران این رشته از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار می‌شود که در مدت سه روز برگزاری این کنگره 450 مقاله در زمینه علوم سم‌شناسی، مسمومیت‌های دارویی، مسمومیت‌های غذایی، مسمومیت‌های طبیعی و اعتیاد توسط پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha