سلامت نیوز: مدیر گروه توانبخشی و طب فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کوله‌پشتی باید طوری تنظیم شود که به بدن چسبیده باشد و قسمت پائین کوله‌پشتی از سطح مهره کمری که گودترین قسمت کمر است پائین‌تر قرار نگیرد زیرا موجب افزایش فشار به ناحیه ستون فقرات می‌شود.

بیژن فروغ در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به نزدیک شدن ایام مدارس و استفاده دانش‌آموزان از کیف و کوله‌پشتی اظهار داشت: اولین و مهمترین نکته‌ای که دانش‌آموزان باید در استفاده از کوله‌پشتی به آن توجه داشته باشند این است که فاصله کوله‌پشتی از بدن هر چه نزدیکتر باشد فشار به بدن کمتر می‌شود و هر چه بند کوله‌پشتی بلندتر از حد استاندارد باشد به ناحیه کمر فشار می‌آید.

وی با بیان اینکه بهتر است هر فرد بند کوله‌پشتی را متناسب با قد خود تنظیم کند تصریح کرد: کیف باید طوری تنظیم شود که به بدن چسبیده باشد و قسمت پائین کوله‌پشتی از سطح مهره کمری که گودترین قسمت کمر است پائین‌تر قرار نگیرد. چرا که موجب افزایش فشار به ناحیه ستون فقرات می‌شود.

فروغ تصریح کرد: توصیه می‌شود دانش‌آموزان اگر از کیف‌هایی که به صورت یکطرفه انداخته می‌شود استفاده می‌کنند برای استفاده‌ آن را عوض کنند و کوله‌پشتی را در یک سمت بدن به مدت طولانی نگه ندارند حتی اگر احساس ناراحتی نمی‌کنند.

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: بهتر است دانش‌آموز کوله‌پشتی را در یک زمانبندی مشخص به سمت دیگر منتقل کند تا یک عضله به مدت طولانی در یک وضعیت یکسان تحمل وزن نکنددر غیر این صورت در آینده دچار مشکل می شود.

وی گفت: اگر به بچه‌ها آموزش داده شود که نرمش‌های کششی را قبل از رفتن به مدرسه که 2 تا 5 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد انجام دهند موجب آماده شدن کل بدن برای تحمل چند ساعت درس خواندن، نشستن و تحمل فشار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha