مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان این كه تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی بر اساس آیین نامه بیمارستان‌های هیات امنایی عملیاتی می‌شود، گفت: تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.

سلامت نیوز: مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان این كه تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی بر اساس آیین نامه بیمارستان‌های هیات امنایی عملیاتی می‌شود، گفت: تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.

دكتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با ایسنا، به چگونگی تحقق جداسازی پزشكان بخش دولتی و خصوصی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و گفت: تلاش وزارت بهداشت بر آن است كه جداسازی پزشكان بخش دولتی و خصوصی را به صورت مرحله‌ای پیش ببرد.

 تفكیك پزشكان بخش خصوصی و دولتی بر اساس آیین نامه بیمارستان‌های هیات امنایی عملیاتی می‌شود

وی تفكیك پزشكان بخش خصوصی و دولتی را از بندهای بسیار خوب قانون برنامه پنجم توسعه عنوان كرد و گفت: این موضوع بر اساس آیین نامه بیمارستان‌های هیات امنایی عملیاتی خواهد شد. به این ترتیب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ شده بیمارستانی می‌تواند هیات امنایی ‌شود كه پزشكان‌ فعال در آن بیمارستان تنها در بخش دولتی فعالیت داشته باشند. بر این اساس با پیشرفت امور مربوط به بیمارستان‌های هیات امنایی، تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی نیز پیش می‌رود.

 تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی طی برنامه پنجم توسعه عملیاتی می‌شود

به گفته معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی طی برنامه پنجم توسعه عملیاتی می‌شود. به این ترتیب این جداسازی سالانه در مورد 20 درصد پزشكان اجرایی می‌شود و در انتهای برنامه پنجم این تفكیك در مورد صد در صد بیمارستان‌های كشور انجام خواهد شد.

 چگونگی فعالیت مطب پزشكان با تفكیك پزشكان بخش خصوصی و دولتی

وی درباره چگونگی فعالیت مطب پزشكان با تفكیك پزشكان بخش خصوصی و دولتی طی برنامه پنجم توسعه، گفت: در دستورالعملی كه فعلا تهیه شده تا حدودی سعی كرد‌ه‌ایم با روش‌هایی بحث مطب را حل كنیم. با اجرای قانون تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی، چگونگی فعالیت مطب پزشكان جای بحث طولانی دارد. بسیاری از پزشكان كه اكنون عضو هیات علمی دانشگاه هستند در بدو استخدام تعهد داده‌اند كه خارج از بخش دولتی فعالیت نداشته باشند. اما این موضوع در مورد برخی از پزشكان از بدو استخدام عملیاتی نبوده است. در مجموع وزارت بهداشت سعی كرده با تغییر روش مطب‌داری، كار با شرایط خاص و در محدوده زمانی خاص، بحث مطب پزشكان به دنبال اجرای قانون تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی را حل كند.

 كنترل پدیده زیرمیزی در صورت تزریق به موقع اعتبارات به بیمارستان‌ها

وی همچنین به چگونگی كنترل پدیده زیرمیزی به دنبال اجرای قانون ممنوعیت فعالیت همزمان پزشكان در دو بخش دولتی و خصوصی، گفت: پدیده مذموم زیرمیزی ناشی از آن است كه منابع مالی لازم برای پزشكان و كادر درمانی كشور به موقع تهیه نشود. اگر این منابع به موقع به بیمارستان‌ها تزریق شوند قطعا می‌توان پدیده زیرمیزی را تا حد زیادی كنترل كرد.

دكتر محقق در این باره ادامه داد: نظارت دقیق وزارت بهداشت و عملكرد موثر روسای بیمارستان‌های هیات امنایی در كنترل پدیده زیرمیزی بسیار موثر است. از طرف دیگر پرداخت به موقع مطالبات پزشكان، عملا تا حد بسیار زیادی از پدیده زیرمیزی جلوگیری می‌كند.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha