چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 33115
سلامت نیوز: گروهی از متخصصان دانشگاه مك مستر در كانادا ادعا كرده‌اند كه اگر همیشه در شگفت هستید كه چرا برخی افراد انرژی بی‌پایان و تمام نشدنی دارند باید بدانید این ویژگی ریشه در ژنتیك آنها دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان می‌گویند دو ژن را شناسایی كرده‌اند كه آنزیمی موسوم به كیناز AMP را در طول مدت ورزش كردن در عضلات انسان تولید می‌كنند. این آنزیم در واقع نحوه تبدیل غذا به انرژی را در بدن كنترل می‌كند. برهمین اساس افرادی كه در بدن آنها مقادیر زیادی از AMPK تولید می‌شود، انرژی بیشتری دارند درحالی كه در افرادی كه مقدار تولید این آنزیم كمتر است فورا احساس خستگی بروز می‌كند.

به گزارش شبكه خبری سی بی اس نیوز، این یافته می‌تواند به روش‌های درمانی جدید برای افرادی منجر شود كه ورزش كردن برای آنها دشوار است مانند اشخاص چاق و افرادی كه به بیماری آسم مبتلا هستند.

هرچند تاكنون این آزمایشات روی موش‌ها انجام گرفته اما متخصصان معتقد هستند كه همین تاثیر را در انسانها هم شاهد خواهند بود. آنزیم AMPK در سلول‌های بدن انسان وجود دارد و وظیفه آن افزایش تعداد میتوكندری‌ها در سلول است. میتوكندری‌ها نیز باتری‌های بسیار ریزی در داخل سلول هستند كه غذا را به انرژی تبدیل می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha