چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 33118
سلامت نیوز: فدراسیون بین‌المللی دیابت طی نشستی در لیسبون اعلام كرد تعداد افراد مبتلا به دیابت در سال جاری میلادی در سراسر جهان به حدود 366 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروفسور جین كلائود مبانیا از كارشناسان اصلی فدراسیون بین‌المللی دیابت در انجمن اروپایی مطالعات دیابت تاكید كرد مجموع هزینه‌های درمان و كنترل بیماری دیابت به 465 میلیارد دلار رسیده است و در حال حاضر از هر 20 نفر در جهان یك نفر مبتلا به دیابت است.

این كارشناس رسمی دیابت هم‌چنین متذكر شد: ‌آخرین اطلس داده‌های دیابت از سوی این فدراسیون ثابت می‌كند كه این بیماری هم اكنون به چالش مهمی در جهان تبدیل شده كه نمی‌توان از آن چشم پوشی كرد.

مبانیا یادآور شد: در سال 2011 میلادی در هر 7 ثانیه یك نفر جان خود را بر اثر دیابت از دست می‌دهد. عقربه‌های این ساعت هم‌چنان به جلو می‌روند و ما انتظار داریم كه در نشست بلندپایه هفته آینده در سازمان ملل و در حضور سران جهان برای جلوگیری از پیشروی این تراژدی نگران كننده، چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش شبكه خبری سی ان ان، در نشست سازمان ملل در زمینه بیماری‌های غیرواگیردار كه برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده، قرار است بیماری‌هایی چون دیابت، سرطان و امراض قلبی و تنفسی مزمن مورد بررسی قرار بگیرند.

این فدارسیون بعنوان جامعه جهانی دیابت از سران سیاسی بین‌المللی انتظار دارد كه تعهدات، اقدامات منسجم و قطعی و اهداف قابل ارزیابی را در زمینه مقابله با بیماری‌های غیرواگیردار را بكار گیرند همانطور كه در زمینه مقابله با ایدز در یك نشست بلند پایه در سال 2001 میلادی انجام دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha