سلامت نیوز: بروز بیماری های قلبی و عروقی، ترس و نداشتن تعادل جسمی از عوارض سوء مصرف ماده غیر قانونی شیشه به شمار می رود .

به گزارش سلامت نیوز فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: برعکس تبلیغات سوء و باورهای غلط مردمی در ارتباط با اینکه مصرف شیشه اعتیاد نمی‌آورد، در میان مواد مخدر افرادی که به مصرف شیشه اعتیاد دارند، بازگشت آنان به جامعه و ترک آنان بسیار اندک است.

بهمن امیری مقدم با اشاره به ترکیبات شیشه اظهار داشت: در شیشه به خاطر ترکیبات شیمیایی که در ساخت آن به کار رفته است زمان و مدت اثر مواد مخدر بر روی فرد طولانی‌تر است به نحوی که در درازمدت فرد احتیاج به مصرف بیشتر مواد مخدر و به‌ویژه هروئین پیدا می کند .

وی ابتلا به بیماری‌های اعصاب و روان، اختلال در سیستم گردش خون، پوکی مغز، خودکشی،  تحریک پذیری شدید، دروغگویی و توهم، بیکاری، سرقت، طلاق و جرم و جنایت از جمله تبعات مصرف این مواد مخدر عنوان کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر یکی از تهدیدات بزرگ دنیا در 15 سال آینده است، افزود: بر این اساس و در دهه آینده به تنهایی نمی‌توان در مقابله با این بلای خانمان‌سوز ایستادگی کرد.

بهمن امیری مقدم همچنین به اقدامات ایران برای مقابله با توسعه مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و به اذعان کشورهای صاحب‌نظر، ایران در مقابله با مواد مخدر اعم از پیشگیری، درمان و کشفیات یکی از کشورهای موفق دنیا است.

وی به روند رو به گسترش مصرف شیشه و کریستال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیبات شیشه که با اضافه شدن مرفین، تریاک و ترکیبات سمی دیگر همراه است، خطر مرگ و میر و آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی فراوانی را برای نسل جوان امروز به همراه دارد.

 فرمانده انتظامی خراسان رضوی توجه به پیشگیری از مصرف مواد مخدر و همچنین تغییر رویکرد درمان معتادان به جای زندان را دو موضوع مهم برای کاهش تقاضا در دراز مدت و همچنین کنترل و مقابله اصولی با مواد مخدر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha