سلامت نیوز: انتخاب میان وعده مناسب نقش مهمی در سلامت دانش آموزان دارد و انرژی لازم را برای فعالیت روزانه و مطالعه تامین می كند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ میان وعده مناسب عادات غذایی درست را پایه ریزی می كند و از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان،‌دیابت، فشارخون بالا و چاقی جلوگیری می كند.

دكتر زهرا عبداللهی با اشاره به این كه اغلب كودكان و نوجوانان به میزان لازم میوه و سبزی مصرف نمی كنند، افزود: ‌توصیه می شود قسمت اصلی میان وعده آنان از این گروه از مواد غذایی باشد زیرا مصرف میوه و سبزی خطر ابتلا به بیماری های قلبی،‌ سرطان و فشارخون بالا را كاهش می دهد.

وی تصریح كرد: سیب،‌ زردآلو، موز، گیلاس، آلبالو، انگور، طالبی،‌ كیوی، هلو، توت فرنگی و هندوانه مثال های خوبی از میوه ها هستند همچنین میوه های خشك و برگه ها مانند كشمش،‌ برگه هلو و زرد آلو و سایر میوه های خشك شده به خصوص اگر بدون شكر باشند جایگزین های مناسبی برای میوه هستند كه دانش آموزان می توانند به راحتی آنها را در زمان های تفریح در مدارس میل كنند.

 سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه ادامه داد: در رژیم غذایی دانش آموزان معمولا مقادیر زیادی فرآورده های غلات وجود دارد اما اغلب این فرآورده ها شامل شیرینی ها، كیك های صبحانه،‌ غلات شیرین شده است كه قند و چربی زیادی دارند و مصرف بی رویه آنها سبب اضافه وزن می شود.

دكتر عبداللهی به والدین توصیه كرد: سعی كنند غلات كامل را در اختیار كودكان و نوجوانان خود قرار دهند زیرا نسبت به غلات تصفیه شده‌،‌ فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند. نان سنگك و ماكارونی سبوبس دار نمونه هایی از محصولات تهیه شده از غلات كامل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha