چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 33142
سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه شیر باید به خود شیر برگردانده شود چرا كه این ماده پروتئینی، تضمین كننده سلامت مردم است.

دكتر امیدوار رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر یارانه كالاهای دیگر حذف شود و به قیمت آزاد فروخته شود، اشكالی ندارد اما شیر، یك ماده حیاتی برای سلامت افراد محسوب می شود.

وی گفت: ممكن است شهروندان پولی كه به عنوان یارانه شیر در اختیارشان قرار گرفته را برای سلامت خود هزینه نكنند و مصرف روزانه شیر را از چرخه مواد غذایی خود حذف یا كاهش دهند.

رضایی با اشاره به برگزاری جلسه های متعدد كمیسیون بهداشت مجلس درخصوص بازگشت یارانه شیر، ادامه داد: این در حالی است كه مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به عنوان پرچمدار سلامت باید این موضوع را به شدت پیگیری كنند تا یارانه شیر به خود شیر برگردانده شود.

وی گفت: مسوولان آموزش و پرورش، كارشناسان بهداشتی و بخش سلامت نیز باید با فشارهای اجتماعی و با تشویق، مردم را به مصرف شیر ترغیب كنند.

رضایی تاكید كرد دانش آموزان و كودكان در سن رشد به سر می برند و این مساله باید در اولویت كاری مسوولان حوزه سلامت قرار گیرد تا مصرف شیر به حالت اولیه در میان مردم بازگردد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha