چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 33143
سلامت نیوز: دبیر چهارمین كنگره بین المللی قلب و عروق رضوی گفت: هم اكنون 20 درصد از سكته های قلبی در بین افرادی است كه در گذشته سابقه بیماری قلبی نداشته اند.

دكتر احمد رجایی خراسانی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین كنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: شیوع بیماریهای قلبی و سكته های قلبی رخ داده در سنین مختلف یكی از هشدارهای پزشكی در ایران و سایر كشور ها به شمار می رود.

وی گفت: تغذیه نادرست، مصرف غذاهای پرچرب و پركالری و همچنین عدم تحرك و كاهش فعالیت های بدنی از عوامل مهم بروز بیماریهای قلبی و عروقی در كشور هستند.

وی با تاكید بر امر پیشگیری در مقابله با بیماریهای قلب و عروق گفت: این امر نیازمند برنامه ریزی های دقیق در بخش های مربوطه و ارتقای آگاهی مردم در زمینه راهكارهای پیشگیری از امراض قلبی است.

دبیر چهارمین كنگره بین المللی قلب و عروق رضوی گفت: هم اكنون كنگره های سالیانه قلب و عروق بیمارستان رضوی به عنوان كنگره برتر علمی در جهان شناخته شده است.

رجایی خراسانی با بیان اینكه در چهارمین كنگره قلب وعروق رضوی، پژوهشگران از 42 كشور جهان حضور دارند، افزود: تازه ترین علوم پزشكی دنیا در زمینه جراحی های قلب و عروق با حضور پزشكان برجسته قلب جهان در این كنگره ها ارائه می شود.

وی گفت: استقبال دانشمندان و پژوهشگران جهان از حضور در كنگره های بین المللی قلب وعروق بیمارستان رضوی قابل توجه است.

منبع: ایرنا
وی در ادامه گفت: هم اكنون جراحان ایرانی توانایی انجام تمامی عمل های قلب و عروق را دارند و در زمینه جراحی های عروق كرونر، ترمیم دریچه های قلب و آئورت توانمند و حاذق هستند.

وی بیان كرد: پیشرفت های غرب در زمینه جراحی های قلب بر محور فناوری و سرمایه گذاری استوار است در حالی كه منافع صاحبان تكنولوژی های جدید و پیشرفته دراین زمینه نیز قابل توجه است.

به گفته وی، توانمندیهای پزشكان ایرانی مبتنی بر ابداع علمی بوده و آنان قادر به انجام بسیاری از جراحی ها با روش های ساده تر و ارزان تر هستند.

چهارمین كنگره بین المللی قلب وعروق رضوی با حضور دانشمندان و پزشكان برجسته قلب دنیا طی روزهای 23 تا 25 شهریور ماه در مشهد در حال برگزاری است.

منبع:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha