سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد گفت: از مراقبت های بعد از عمل جراحی پروستات در منزل تشویق بیمار به راه رفتن است چون نشستن های طولانی شانس خونریزی و ناراحتی ها را افزایش می دهد.

سلامت نیوز : سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد گفت: از مراقبت های بعد از عمل جراحی پروستات در منزل تشویق بیمار به راه رفتن است چون نشستن های طولانی شانس خونریزی و ناراحتی ها را افزایش می دهد.


جلال الدین رحمانی در گفت وگو با سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: همچنین هنگام مراقبت از بیمار در منزل برای جلوگیری از بروز یبوست و زور زدن زیاد در بعد از عمل جراحی پروستات باید از ملین دارویی یا طبیعی استفاده شود.

وی ادامه داد: باید به این بیماران ورزش عضلات لگنی برای بهبود کنترل مثانه پس از خروج سوند آموزش داده شود و از مصرف الکل، قهوه، غذاهای تند و ادویه جات خودداری شود.

سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد افزود: هر شکایتی مانندخونریزی، عبور لخته های خون، کاهش جریان ادرار، احتباس ادرار و عفونت ادراری باید به پزشک اطلاع داده شود.

رحمانی گفت: غده پروستات جزئی از سیستم ادراری تناسلی مردان است که در زیر مثانه و اطراف مجرای ادراری واقع شده است و بزرگی خوش خیم پروستات شایع ترین تومور در مردان است.

وی یادآور شد: پس از بزرگی پروستات بافت این غده بر روی مجرای ادراری فشار وارد کرده و سبب بروز علائم ادراری می شود و علائم آن غالباً در حدود 60 سالگی تظاهر می کند.

سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد ادامه داد: تکرر ادرار، کاهش فشار جریان ادرار، زورزدن هنگام ادرار، حالت عدم توانایی در نگهداشتن ادرار، احساس عدم تخلیه کامل ادرار، شب ادراری، بی اختیاری و قطره قطره کردن ادرار پس از پایان ادرار از علائم و نشانه های بزرگی پروستات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha