سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو به شناگران توصیه کرد: هنگام شنا در استخرهای روباز، پوشش کافی داشته باشند.
دکتر محمدتقی نوربالا در خصوص شنا و استخر در فصل تابستان گفت: هر چند شنا یک ورزش تابستانه و مفید است اما اگر شنا در استخرهای رو باز انجام شود زمینه را برای دریافت اشعه های مضر آفتاب بیش از پیش فراهم می کند.
وی با بیان این که کودکان بیشتر در معرض خطر دریافت اشعه های مضر هستند، گفت: به علت انعکاس، اشعه از سطح آب به میزان بیشتری به پوست می رسد بنابراین شناگران باید از پوشش مناسب در استخرهای رو باز استفاده کنند .
 وی با اشاره به این که گرما، آفتاب و کاهش رطوبت محیط، سه مقوله مهم در فصل تابستان است که موجب آسیب به پوست می شود، گفت: با گرما و کاهش رطوبت در این فصل پوست نیز رطوبت خود را از دست می‌دهد و دچار خشکی می‌شود.
وی افزود: هرچند تعریق در این فصل افزایش می‌یابد ولی تاثیری بر رطوبت پوست نخواهد داشت چرا که رطوبت پوست مخلوطی از آب و چربی است.
این متخصص پوست و مو مهمترین اقدام در این مواقع را ایجاد تعادل در محیط دانست و گفت: استفاده از کولر آبی به منظور کاهش گرما و افزایش رطوبت هوا موثر است.
وی همچنین در ادامه تعریق زیاد در فصل تابستان را عامل دیگری در ایجاد اختلال در سطح پوست دانست و گفت: شستشوی روزانه بدن، بدون مواد شوینده از این اختلالات پوستی می کاهد.
دکتر نوربالا محافظت از آفتاب را برای افراد مسن با توجه به اینکه چربی پوست در این سنین کمتر از حد متوسط است و مقدار اشعه دریافتی نیز بیشتر است حساس‌تر دانست و افزود: از آنجایی که اثرات مضر آفتاب به صورت تجمعی و طولانی مدت ظاهر می‌شود و همچنین مقاومت سیستم ایمنی بدن در این سنین کاهش می‌یابد بنابر این افراد مسن در این خصوص باید توجه بیشتری داشته  باشند.
 این متخصص پوست و مو در خصوص حفاظت کودکان از تاثیرات مضر آفتاب نیز خاطرنشان کرد: کودکان به علت حضور طولانی مدت در آفتاب و عدم توجه به مسائل حفاظتی و تاثیرات مضر آفتاب به شدت تحت تاثیر آفتاب و اشعه مضر آن هستند و بیشتر این عوارض را دریافت می کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha