استفاده بی رویه از میان وعده های غیرخانگی مانند انواع كیك، بیسكویت، آبمیوه صنعتی، شكلات و آبنبات موجب اضافه وزن دانش آموزان می شود.

استفاده از میان وعده های غیرخانگی موجب اضافه وزن دانش آموزان می شود
سلامت نیوز : استفاده بی رویه از میان وعده های غیرخانگی مانند انواع كیك، بیسكویت، آبمیوه صنعتی، شكلات و آبنبات موجب اضافه وزن دانش آموزان می شود.
 دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: در رژیم غذایی دانش آموزان معمولا مقادیر زیادی فرآورده های غلات وجود دارد اما اغلب این فرآورده ها شامل شیرینی، كیك های صبحانه، غلات شیرین شده و غلات تصفیه شده دیگر است كه قند و چربی زیادی دارند و مصرف بی رویه آنها سبب اضافه وزن می شود.
بنابراین گزارش، والدین باید دقت كنند تا غلات كامل را در اختیار كودكان و نوجوانان خود قرار دهند زیرا نسبت به غلات تصفیه شده، فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند و نان سنگك و ماكارونی سبوس دار نمونه های محصولات تهیه شده از غلات كامل هستند.
این گزارش می افزاید، لبینات نیز منابع بسیار خوب كلسیم هستند كه در محكم سازی استخوان ها به ویژه در دوران رشد اهمیت بسیار زیادی دارند، به همین دلیل باید توجه خاصی به این دسته مواد در رژیم غذایی روزانه كودكان و نوجوانان شود.
گفتنی است: از آنجا كه میزان چربی های اشباع در محصولات لبنی بالا است توصیه می شود از محصولات لبنی پرچرب استفاده نشود.شیر، ماست و انواع پنیر به همراه نان از میان وعده های مناسب برای دانش آموزان هستند.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، مغزها نیز میان وعده های مناسبی هستند و در عین حال از كالری قابل توجهی برخورداند و در كودكان و نوجوانان دارای اضافه وزن و چاق باید در مصرف مغزها احتیاط كرد، بهتر است از مغزهای شور استفاده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha