سلامت نیوز : پزشک کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران زن قبل از تشرف به حج برای کنترل خونریزی های قاعدگی و یافتن راهکار مناسب حتماً با پزشکان متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.
 
سید محسن مروج در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: زنانی که احتمال مى‌دهند خونریزی‌هاى قاعدگى آنها در ایام سفر زیارتى حج تمتع ایجاد شود و نگران این موضوع هستند لازم است از هم اکنون برای یافتن راهکار مناسب درمانى با پزشکان کاروان‌ها یا پزشکان متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.

وی افزود: در صورتی که در طول سفر نیز دچار خونریزى شده یا عوارض داروهاى مصرفى در آنها ایجاد شد لازم است بلافاصله موضوع را با پزشک کاروان مطرح کنند و به هیچ وجه به طور خودسرانه از قرص‌ها یا داروهای هورمونى استفاده نکنند.
 
مروج تصریح کرد: چرا که مصرف نادرست این داروها بعضاً باعث خونریزی‌هاى شدید شده و زائر را از تشرف به حرم‌ها و مساجد مقدس و انجام مراسم مذهبى محروم مى‌کند.

پزشک کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: همچنین گاهى عوارض خطرناک استفاده از این داروها از قبیل لخته شدن خون در عروق مهم بدن منجر به بسترى شدن زائر در بیمارستان شده و علاوه بر محرومیت وى از مناسک و فرائض معنوى، باعث مشکلات فراوان برای وى و همراهان مى‌شود.
 
مروج خاطرنشان کرد: زوار زن توجه کنند در تیم‌های پزشکی کاروان‌ها و تیم هیئت پزشکى حج و زیارت جمعیت هلال احمر پزشکان متخصص زنان و زایمان حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha