سلامت نیوز : در یك آزمایش جدید معلوم شد هورمون استروژن می‌تواند علائم شدید فشار خون ریوی را كاهش دهد و حتی در درمان بیماری موثر باشد.

به گزارش ایسنا، این بیماری نادر اما خطرناك بیشتر در زنان بروز می‌كند. این بیماری مو جب افزایش پیشرونده فشار خون در سرخرگ اصلی ریوی می‌شود و خون را به ریه‌ها می‌فرستد.

داروهایی كه در حال حاضر برای این بیماری موجود هستند فقط می‌توانند به طور موقت از شدت آن بكاهند، در موارد شدید و پیشرفته فشار خون ریوی یا (PH) بیمار ممكن است به پیوند ریه احتیاج پیدا كند.

دكتر منصوره اقبالی متخصص و استادیار بی‌هوشی در دانشگاه كالیفرنیای لوس‌آنجلس در آزمایشات جدید خود تاكید كرد: متاسفانه تاكنون درمان دارویی ایده آلی برای معالجه نوع پیشرفته این بیماری وجود نداشته است.

به گزارش مجله آنلاین دیسكاوری، افزایش فشار خون ریه‌ها در این بیماری موجب بزرگ شدن دهلیز راست و در نتیجه نارسایی قلبی می‌شود.

به گفته متخصصان؛ بیماری (PH) به آرامی پیشرفت می‌كند به همین خاطر اغلب بیماران دنبال درمان آن نمی‌روند تا اینكه علائم شدیدتر و جدی‌تر آن بروز می‌كند كه شامل تنگی نفس، سرگیجه و علائم دیگری است.

در این مطالعه، متخصصان دریافتند كه با استفاده از دوز پایین استروژن می‌توانند از پیشرفت بیماری در نتیجه نارسایی قلبی ناشی از آن جلوگیری كنند.

شرح این آزمایشات در مجله آمریكایی طب تنفسی و مراقبت بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha