سلامت نیوز :از آنجا كه برنج سفید نمی‌تواند نیاز روزانه بدن به ریز مغذی‌ها را برآورده سازد به این دلیل كه حاوی مقادیر بسیار اندكی از آهن، روی و پیش ویتامین A است، لذا متخصصان تغذیه قصد دارند با تولید برنج غنی از آهن با كمك مهندسی ژنتیك، این فقدان را جبران كنند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در این باره اعلام كرد: فقر آهن شایع‌ترین اختلال تغذیه‌ای در سراسر جهان است و در حال حاضر بیش از دو میلیارد در جهان كه معادل یك سوم كل جمعیت جهان است با این اختلال تغذیه‌ای مبتلا هستند.

علائم فقر آهن شامل ضعف رشد ذهنی، عملكرد ضعیف سیستم ایمنی بدن و كم خونی هستند. به تازگی متخصصان مركز ژنومیك عملكرد گیاهی در استرالیا برنج غنی شده با آهن تولید كرده‌اند كه مصرف آن تا حد چشمگیری با این كمبود و اختلال تغذیه‌ای مقابله خواهد كرد.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، برنج تقریبا برای نیمی از جمعیت جهان منبع غذایی اولیه به شمار می‌رود. این در حالی است كه برنج تصفیه شده یا همان برنج سفید این منبع غذایی اصلی را تشكیل می‌دهد اما متاسفانه غلظت املاح آن بسیار پایین بوده و برای رفع نیازهای بدن ناكافی است.

در تولید این برنج غنی شده با آهن متخصصان دانشگاه‌ها آدلاید، ملبورن، استرالیای جنوبی و فلیندرز حضور داشته‌اند و نتایج آزمایشات خود را در مجله كتابخانه عمومی ساینس گزارش كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha