سلامت نیوز :شیوع بیماری های قلبی و سكته های قلبی رخ داده در سنین مختلف یكی از هشدارهای پزشكی در ایران و سایر كشور ها به شمار می رود.
 دكتر احمد رجایی خراسانی دبیر چهارمین كنگره بین المللی قلب و عروق رضوی ضمن بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر 20 درصد از سكته های قلبی كه در كشور رخ می دهد در بین كسانی است كه در گذشته سابقه بیماری قلبی نداشته اند.
وی گفت: تغذیه نادرست، مصرف غذاهای پرچرب و پركالری و همچنین عدم تحرك و كاهش فعالیت های بدنی از عوامل مهم بروز بیماری های قلبی و عروقی در كشور هستند.
وی با تاكید بر امر پیشگیری در مقابله با بیماری های قلب و عروق گفت: این امر نیازمند برنامه ریزی های دقیق در بخش های مربوطه و ارتقای آگاهی مردم در زمینه راهكارهای پیشگیری از امراض قلبی است.
دبیر چهارمین كنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با بیان این كه در چهارمین كنگره قلب وعروق رضوی، پژوهشگران از 42 كشور جهان حضور دارند، افزود: تازه ترین علوم پزشكی دنیا در زمینه جراحی های قلب و عروق با حضور پزشكان برجسته قلب جهان در این كنگره ها ارائه می شود.
وی گفت: استقبال دانشمندان و پژوهشگران جهان از حضور در كنگره های بین المللی قلب وعروق بیمارستان رضوی قابل توجه است.
دكتر احمد رجایی خراسانی در ادامه گفت: هم اكنون جراحان ایرانی توانایی انجام تمامی عمل های قلب و عروق را دارند و در زمینه جراحی های عروق كرونر، ترمیم دریچه های قلب و آئورت توانمند و حاذق هستند.
وی افزود: توانمندی های پزشكان ایرانی مبتنی بر توانائی های علمی بوده و آنان قادر به انجام بسیاری از جراحی ها با روش های ساده تر و ارزان تر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha