شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 33193
سلامت نیوز : مقامات بهداشتی آمریكا از كاهش نرخ ابتلا به سرطان ریه در بین مردان آمریكایی خبردادند.

به گزارش ایسنا، ‌طبق آمار جدید میزان ابتلا به سرطان ریه در مردان در 35 ایالت و در زنان در 6 ایالت این كشور بین سال‌های 1999 تا 2008 كاهش یافته است.

مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در گزارش هفتگی خود اعلام كرد: پس از سالهای رشد فزاینده، این بار شاهد كاهش نرخ ابتلا به این سرطان بین سالهای 2006 تا 2008 در زنان آمریكایی بوده‌ایم اما این سیرنزولی فقط در زنان ساكن ایالت‌های فوریدا،‌ كالیفرنیا، نوادا، اورگون، تگزاس و واشنگتن مشاهده شده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، كارشناسان این مركز سلامت ملی تاكید كردند كاهش درصد مبتلایان به سرطان ریه در این ایالت ارتباط نزدیك با الگوهای متفاوت استعمال سیگار در سراسر این كشور دارد به طوری كه به نظر می‌رسد در غرب میزان ابتلا به این سرطان به دلیل كم بودن تعداد زنان و مردان سیگاری نسبت به دیگر مناطق به نسبت پایین‌تر است.

به گفته كارشناسان، استعمال سیگار و استنشاق دود آن مهمترین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه در آمریكا است.

دكتر توماس فریدمن رئیس مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در این بیانیه تاكید كرد: هرچند در چند سال اخیر سرطان ریه در زنان و مردان كاهش یافته اما هنوز بسیاری از مردم براثر این سرطان كه عمدتا ناشی از سیگار است،‌ جان خود را از دست می‌دهند و یا حداقل بیمار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha