سلامت نیوز : استادیار پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی گفت: مردان مبتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر به نام سندرم کلاین فلتر منستعد به سرطان پستان هستند.
دکتر صفا نجار نجفی استادیار پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرطان پستان در مردان بیماری بسیار نادری است و احتمالاً مربوط به کم بودن میزان بافت پستانی و همچنین این واقعیت است که مردان مقادیر کمتری از هورمون هایی همچون استروژن را که مشخص شده ایجاد سرطان پستان در زنان را تحت تأثیر قرار می دهند تولید می کنند.

نجار نجفی افزود: از هر 100 مورد سرطان سینه تنها یک مورد در مردان مشاهده می شود و در میان یک میلیون مرد تنها 10 نفر دچار این بیماری می شوند.

استادیار پژوهشکده سرطان پستان گفت: برای مردان زیر 35 سال ابتلا به سرطان پستان بسیار نادر است اما احتمال آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه مردان سیاه پوست بیش از سفیدپوستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند تصریح کرد: در واقع در برخی مناطق آفریقا سرطان پستان در مردان شایع تر است.

نجار نجفی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در مردانی دیده می شود که تحت درمان با استروژن قرار گرفته یا در معرض اشعه بوده اند و همچنین افراد مبتلا به یک بیماری ژنتیکی به نام سندرم کلاین فلتر مستعد به سرطان پستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha