سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه کودکان گفت: کمبود ویتامین D در کودکان موجب بزرگی بیش از حد سر آنها می‌شود و ترکیب طبیعی سر کودکان نیز تغییر پیدا می‌کند.
 
ناصر کلانتری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: غذای کودکان باید متنوع، متعادل و کافی باشد و از همه گروه‌های مواد غذایی در رژیم غذایی آنها وجود داشته باشد.

وی گفت: در غذای کودکان باید نان، غلات، گوشت، میوه، سبزی و حبوبات وجود داشته باشد. غلات انرژی حرکتی و فعالیت بدنی کودکان را تأمین می‌کند و اگر کودک غلات مصرف نکند، از رشد باز می‌ماند و انرژی خود را از گوشت‌ها تأمین می‌کند که به همین دلیل میزان انرژی دریافتی او کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه کودکان اضافه کرد: اگر کودک به جای اینکه از غلات استفاده کند،گوشت بیشتری مصرف کند، مواد سمی در بدن او انباشته می‌شود زیرا سوختن گوشت در بدن سمومی را ایجاد کند که می‌تواند خطرناک باشد.

کلانتری افزود: در طول 2 سال اول زندگی کودک باید ویتامین A،D و آهن به او داده شود. کمبود ویتامین A, D در کودک موجب بروز سوءتغذیه می‌شود همچنین نرمی استخوان، اختلال در سیستم ایمنی، ضعف و اختلال یادگیری از عوارض کمبود این ریزمغذی‌ها در بدن کودک است.

وی بیان داشت: کمبود ویتامین D در کودک موجب بزرگی بیش از حد سر او می‌شود و ترکیب طبیعی سر کودک تغییر پیدا می‌کند؛ کمبود ویتامین A اختلال بینایی، شب‌کوری و ضعف سیستم ایمنی را نیز ایجاد می‌کند؛ به نحوی که کودک زود به زود بیمار می‌شود همچنین کمبود آهن موجب اختلال حافظه، یادگیری و کم‌خونی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha