سلامت نیوز : مراجعه کنندگان یک بیمارستان در پایتخت، خدمت رسانی در این بیمارستان را کمتر از یک درمانگاه روستایی میدانند.
 
به گزارش  فارس بیمارستان آیت‌الله کاشانی یکی از بیمارستان‌های زیر مجموعه صندوق تأمین اجتماعی است که در محل خزانه و در فلکه دوم این محل مستقر است.

موقیعت بیمارستان آیت‌الله کاشانی در محله خزانه منجر شده تا در روز مراجعه کنندگان زیادی به این مرکز درمانی مراجعه کنند و همین تعدد مراجعه کننده منجر به کاهش خدمت رسانی به بیماران شود.

بیمارستان آیت الله کاشانی که به بیمارستان خزانه نیز معروف است، دارای 300 تخت بیمارستان و 3 طبقه بوده و دارای بخش‌های مختلف زنان، مردان، جراحی، زایمان، آزمایشگاه، اورژانس، اطفال،ICU ، CCI بوده است.

ورود به اتاق رئیس ممنوع!
----------------------------

زمانی که وارد بیمارستان شدیم و خواستیم در خصوص بیمارستان و نوع خدمت رسانی آن با رئیس بیمارستان صحبت کنیم با علامت ورود ممنوع مسئول حراست بیمارستان روبرو شدیم به طوری که وی اذعان داشت «بدون اجازه رئیس حراست ادره کل صندوق تأمین اجتماعی هیچ کس نمی‌تواند با رئیس و یا مدیر بیمارستان مصاحبه کند».

این در حالی بود که حتی خبرنگار فارس نوع سوالات خود را به مسئول حراست ارائه کرد اما وی تأکید کرد «به هیچ وجه در این خصوص نمی‌تواند کاری کند و تنها مدرک حضور در اتاق رئیس داشتن نامه از مرکز است».

حیاط بیمارستان شبیه پارکینگ ماشین است تا محوطه بیمارستان
-----------------------------------------------------------------------------

وقتی وارد بیمارستان شدیم با یک منظر عجیب و غیرمنتظره روبرو شدیم به طوری که در حیاط بیمارستان بیش از 20 دستگاه ماشین پارک شده بود و همین امر منجر شده بود تا مراجعه کنندگان برای ورود به بیمارستان با مشکل روبرو شوند.

وجود این شرایط منجر شد تا با نگهبان بیمارستان صحبت کنیم و وی در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه به علت نبود پارکینگ و همچین میدان روبروی بیمارستان، اساتید و پزشکان خودروهای خود را به داخل بیمارستان می‌آورند.

وی تصریح کرد: ازدحام خودرو در حیاط بیمارستان مشکلات بسیاری را برای بیماران و مراجعه کنندگان به وجود می‌آوید به طوری که اگر بیماری اورژانسی باشد و بخواهد به داخل بیمارستان بیاید با مشکل روبرو خواهد شد.

پرسنل و پرستاران از سرگردانی بیماران خوششان می‌آید
-----------------------------------------------------------

فاطمه ،خانم 24 ساله ای که فرزندش را برای درمان و آزمایش به بیمارستان آورده بود با انتقاد از نوع خدمات دهی پزشکان و پرستاران بیمارستان آیت الله کاشانی اضافه کرد: بنده از صبح زود برای درمان و پذیرش بستری فرزندم به بیمارستان آمده‌ام ولی با گذشت 4 ساعت هنوز نتواسته‌ام نوبت پذیرش بگیریم.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های که بیمارستان آیت‌الله کاشانی دارد نوع برخورد و ارتباط پزشکان و پرستاران با بیماران و همراهان است.

این مادر افزود: به نظر می‌رسد سرگردانی بیماران و همراهان برای پزشکان و پرستاران لذت بخش بوده و آنها از این موضوع خوشحال هستند که طی روز خانواده‌ای سرگردان باشند.

رسیدگی به بیماران در حد یک درمانگاه روستایی است
----------------------------------------------------------

حسین یکی دیگر از بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه کرده است در خصوص نوع خدمت رسانی بیمارستان خزانه تصریح کرد: چند ماه پیش در این بیمارستان در بخش مردان بستری بودم اما زجری که در این مدت کشیدم هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: در زمان بستری‌ام پرسنل و پرستاران بیمارستان زمانی که برای ثبت درجه تب و نبض می‌آمدند بدون دقت و توجه اینکار را انجام می دادند و زمانی که به این موضوع اعترض می کردم با بیان این جمله که" مگه شما پزشکی، ما کارمونو بلدیم" جواب بی‌منطقی به بیماران می‌دادند.

حسین بیان داشت: اگر بخواهیم به نوع خدمت رسانی بیمارستان آیت الله کاشانی نمره بدهم و این بیمارستان را با مراکز درمانی اطرف تهران مقایسه کنیم باید به این بیمارستان نمره منفی بدهیم چرا که نوع خدمت رسانی این بیمارستان در حد یک درمانگاه در روستا است.

اورژانس بیمارستان تنها 8 تخت دارد
------------------------------------------

محمود پیرمرد حدود 80 ساله ای که به شدت از نحوه برخورد پزشکان و پرستاران بیمارستان آیت الله کاشانی گلایه دارد زمانی که متوجه گروه خبری می‌شود با بیان اینکه " ای بابا قدیم ها به بزرگترها احترام می گذاشتند" ادامه داد: حدود 2 ساعت که روی تخت اورژانس نشسته ام اما در این مدت هیچ کس سراغی از من نگرفت.

وی اضافه کرد: خیلی از افرادی که به این بیمارستان مراجعه می کنند از روی ناچاری و نداری است و اگر کسی وضع مالی خوبی داشت هیچگاه به این بیمارستان نمی‌آمد.

این پیرمرد اظهار امیدواری کرد روزی وزرای بهداشت و رفاه به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی به این بیمارستان در این مرکز درمانی حاضر شوند و خودشان از نزدیک نوع خدمت رسانی پزشکان و پرسنل را ببینند.

به گزارش «توانا»، علی‌رغم تلاش‌های که انجام شد حراست بیمارستان به هیچ وجه حاضر به همکاری با خبرنگار فارس جهت تهیه گزارش از بخش‌های بیمارستان نشد و به همین دلیل و علی‌رغم میل باطنی نتواستیم گزارشی از داخل بخش‌های بیمارستان تهیه کنیم که امیدواریم مسئولان بیمارستان‌های دولتی برای بهتر شدن نوع خدمت رسانی و اطلاع رسانی آن به مردم، کمی بیشتر از گذشته با اهالی رسانه ارتباط داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha