سلامت نیوز : فدراسیون بین‌المللی دیابت (IDF) اعلام کرد که در حدود 366 میلیون نفر در دنیا از این بیماری رنج می‌برند که از بین این افراد در هر 7 ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.
 
به گزارش فارس فدراسیون بین‌المللی دیابت، این بیماری را موجب مرگ 4.6 میلیون نفر در سال عنوان کرد که بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، شیوع بیشتر این بیماری را در مقایسه با سال 2009 که تعداد موارد دیابت در جهان 285 میلیون نفر بود، نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، آمار تعداد مبتلایان به دیابت به صورت تخمینی است و به احتمال زیاد این آمار بسیار فراتر از این ارقام است زیرا در مورد کشورهایی که آمار دقیقی از این بیماران ندارند، محققان با یک برآورد محتاطانه این اطلاعات را از کشورهای همسایه کسب کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، فدراسیون بین‌المللی دیابت اعلام کرد «ما نمی‌خواهیم که رهبران جهان دیابت را که سونامی قرن بیست و یکم است، فراموش کنند. تعداد بیماران دیابتی در 20 سال آینده به حدود 600 میلیون نفر می‌رسد. ما انتظار داریم رهبران جهان در نشست هفته آینده سازمان ملل متحد برای متوقف کردن شیوع بی‌وقفه دیابت اقدامی جدی انجام دهند.»

موضوع نشست هفته آینده سازمان ملل متحد، درباره استراتژی‌های جهانی مقابله با مشکل رو به رشد بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، چاقی، مشکلات قلبی و عروقی و سرطان خواهد بود.

با توجه به برآوردهای جدید IDF، دیابت موجب افزایش بسیار زیاد هزینه‌های سلامت در سراسر جهان است. بر اساس این گزارش، هزینه‌های کلی جهانی مراقبت از بیماران مبتلا به دیابت در حدود 465 میلیارد دلار است.

شایان ذکر است که آمار جدید میزان شیوع و هزینه‌های دیابت، در چاپ پنجم اطلس دیابت در اواسط ماه نوامبر منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha