سلامت نیوز: كارشناس مسوول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه واكسیناسیون تضمین كننده سلامتی دانش آموزان است، تاكید كرد كه حتما واكسیناسیون دانش آموزان هنگام ورود به مدارس كامل باشد.

زهرا بیگم آقامیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مواردی خانواده برای ثبت نام فرزند خود عجله دارند بنابراین با مدیر مدرسه صحبت می كنند كه ثبت نام انجام شود و بعد برای انجام واكسیناسیون اقدام می كنند كه این امر در بسیاری از موارد به فراموشی سپرده می شود.

وی در ادامه با بیان اینكه سیستم آبخوری مدارس باید از سرویس بهداشتی جدا بوده و به صورت استاندارد از هم فاصله داشته باشد، اظهار داشت: تعداد آبخوری و سرویس های بهداشتی باید با جمعیت دانش آموزان متناسب باشد.

این كارشناس مسوول سلامت با اشاره به اینكه حتما باید برای شستشوی دست دانش آموزان از لوله كشی صابون مایع در مدارس استفاده شود، یادآور شد بهتر است كه والدین و مربیان بهداست به نوآموزانی كه با قانون و مقررات مدرسه آشنا نیستند، شیوه شستشوی دست با صابون مایع را آموزش دهند.

آقامیری اضافه كرد باید به دانش آموز آموزش داده شود كه اگر با دست آلوده شیر آب را باز كرد، اول شیر آب و سپس دست خود را بشوید، سپس شیر آب را ببندد تا آلودگی به دست هایش منتقل نشود.

وی همچنین به تنقلات غیربهداشتی دستفروش ها اشاره كرد و گفت: حتما به دانش آموز توصیه شود كه از دستفروش هایی كه به طور معمول اطراف مدارس تجمع می كنند، تنقلات غیربهداشتی نخرند چراكه به راحتی به بیماری های گوارشی مبتلا می شوند.

این كارشناس سلامت به خانواده ها توصیه كرد كه هر روز یك لقمه تغذیه ای سالم مانند نان و پنیر و خرما، نان و پنیر و گردو، یك میوه شسته شده و یا نخودچی در كیف دانش آموزان به عنوان میان وعده بگذارند تا آنها به این گونه تغذیه عادت كند.

آقامیری همچنین به داشتن آب سالم در مدارس تاكید كرد و افزود: برخی از شهرستان های اطراف تهران بعضا از آب چاه یا تانكرهای آب استفاده می كنند كه در این صورت باید با مراكز بهداشتی درمانی خود تماس گرفته تا از آب ها نمونه برداری شود.

وی ادامه داد: اولیای مدارس باید توجه داشته باشند كه دانش آموزان از آب آلوده استفاده نكنند تا سلامتی آنها حفظ شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha