سلامت نیوز: سرپرست بخش تخصصی ارتودنسی دانشگاه علوم پزشكی شاهد گفت: ارتودنسی شفاف برای رفع مشكل جزیی نامرتب بودن دندان ها كاربرد دارد و همه افراد دارای مشكل نامرتبی دندان، نمی توانند از این وسیله استفاده كنند.

مهدی كاشانی در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتودنسی شفاف، ظاهر نازیبای ارتودنسی را پوشانده و با عبور از دندان ها، آنها را به نوعی جلد می كند.

وی توضیح داد: عمده وسایل ارتودنسی، فلزی بوده و از فاصله دور دیده می شود اما می توان از وسایل سرامیكی و همرنگ دندان نیز برای ارتودنسی استفاده كرد.

متخصص ارتودنسی یادآورشد: می توان به جای دستگاه های ثابت كه روی تك تك دندان ها می نشیند از دستگاه های متحرك استفاده كرد.

كاشانی ادامه داد: برای پوشاندن ظاهر نازیبای ارتودنسی می توان وسایل ارتودنسی را از سمت زبانی دندان ها استفاده كرد به این معنی كه از سطحی كه دندان با زبان در تماس است، وسایل را بكار برد تا دیده نشود.

وی تاكید كرد كه هرچند مهمترین مزیت استفاده از روش یادشده، دیده نشدن وسایل ارتودنسی است اما فرد در تكلم و جویدن، دچار مشكل می شود و چون استفاده از این روش در محیط كوچكتری انجام می شود دارای قابلیت های مكانیكی كمتری بوده و همچنین هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی معمولی دارد.

به گفته سرپرست بخش تخصصی ارتودنسی دانشگاه علوم پزشكی شاهد ، ارتودنسی معمولی نسبت به سایر روش های ارتودنسی از توانایی بالاتر، زمان كوتاه تر و هزینه كمتر برای درمان نامرتبی دندان ها، برخوردار است.

كاشانی افزود: زمان درمان نامرتبی دندان ها بسته به نوع مشكل آن متفاوت است؛ اگر فرد فقط دارای مشكل نامرتبی دندان ها باشد حركت دندان ها در ماه، یك میلی متر خواهد بود اما اگر مشكل رشد صورت یا نهفتگی دندان ها را داشته باشد آنها هم باید اصلاح شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha