سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اجرای طرح واكسیناسیون را یكی از شاخص های مهم حوزه سلامت دانست و افزود: اكنون پوشش طرح واكسیناسیون كودكان كمتر از پنج سال در كشور به 90 درصد رسیده است.

شهاب الدین صدر در گفت و گو با ایرنا افزود: البته اكنون پوشش طرح واكسیناسیون در برخی از استان های كشور به 100 درصد هم رسیده است.

وی با بیان اینكه پوشش كامل طرح واكسیناسیون در شهرها كمتر از روستاها است، گفت: خانه های بهداشت و ماموران بهداشتی در دورافتاده ترین روستاهای كشور، مسوول اجرای طرح واكسیناسیون كودكان هستند.

صدر افزود: بار اصلی این كار مناطق مختلف كشور بر عهده ماموران حوزه سلامت و بهداشت است اما در شهرهای بزرگ، مردم باید برای انجام واكسیناسیون مراجعه كنند.

وی با اشاره به آغاز حركت جامعه پزشكی و درمانی به سوی تحقق عدالت در سلامت افزود: برخورداری آحاد مردم كشور از خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشكی، مهمترین هدف مسوولان بخش سلامت است.

صدر گفت: سلامتی مادران باردار و دسترسی به آب آشامیدنی سالم از دیگر شاخص های حوزه سلامت به شمار می رود كه همه استان های كشور باید از لحاظ دسترسی به امكانات بهداشتی به یك میزان بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha