یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 33231

مدیرکل محیط زیست تهران گفت: همزمان با بازگشایی مدارس 300 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه می شود که نتیجه آن افزوده شدن روزانه حدود 10تن به آلودگی هوای پایتخت است.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست تهران گفت: همزمان با بازگشایی مدارس 300 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه می شود که نتیجه آن افزوده شدن روزانه حدود 10تن به آلودگی هوای پایتخت است.

رسول علی اشرفی پور در گفتگو با مهر با افزود: روزانه حدود هزار و 200 تن آلودگی وارد هوای تهران می شود که سهم خودروها حدود 700 تن در روز است که با آغاز بازگشایی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهها حدود 300 هزار خودرو از بابت سرویس مدارس و جابجایی دانش آموزان به خودروهای درحال تردد اضافه می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر روزانه سه میلیون و 500 هزار خودرو به صورت عادی در شهر تهران در حال تردد است که با اضافه شدن تعداد 300 هزار خودرو به این تعداد روزانه حدود 10 تن به میزان آلودگی هوای شهر تهران به دلیل ترافیک مهرماه و بازگشایی مدارس افزوده می شود به همین دلیل به شهروندان توصیه می شود که بصورت جدی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اشرفی پور با اشاره به وجود طرحها و برنامه های مناسب در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سالهای اخیر و حمایت کامل کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران از این برنامه ها اظهار امیدواری کرد همشهریان تهرانی کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برنامه های ترافیکی اجرا شده از سوی پلیس راهور تهران بزرگ در سال 89 را در کاهش آلودگی هوای تهران مهم ارزیابی کرد و افزود: درصورت جلوگیری از ورود 10 تن آلودگی به هوای شهر سالانه حدود 5 میلیون دلار در هزینه های مدیریت ترافیک صرفه جویی می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha