یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
سلامت نیوز: یک وکیل دادگستری با بیان اینکه عوارض مصرف الکل در افراد بیشتر از مواد مخدر صنعتی است گفت: میزان خودکشی در میان معتادان به الکل بیش از سایر افرد است.

الهه صادقی در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس آمارهای ارائه شده 4 درصد مرگ و میر جهانی براثر مصرف مشروبات الکلی اتفاق می افتتد. ضمن اینکه عوارض مصرف الکل از کراک، هروئین و شیشه بیشتر است و روی مغز، قلب، گردن و کبد تاثیر می گذارد. همچنین مصرف الکل توسط زنان باردار موجب اختلال در جسم و ذهن کودک می شود.

وی ادامه داد: افسردگی، اضطراب، اختلال در شخصیت، توهم و خودکشی از دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی در میان افراد است.

این حقوقدان مشکلات اقتصادی و اجتماعی را عامل مصرف الکل در افراد به ویژه جوانان دانست و تاکید کرد: بروز مشکلات برای فرد، عوامل محیطی و دوستان از دیگر عواملی هستند که فرد را به سمت مصرف الکل سوق می دهند. همچنین میهمانیهای شبانه نیز یکی از عوامل گرایش جوانان به الکل است که باید به آن توجه ویژه شود.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به نحوه ورود مشروبات الکلی به کشور تصریح کرد: افرادی در آن سوی مرزها با تشکیل باند اقدام به ترانزیت مشروبات به کشور می کنند و پس از اطمینان از فروش مشروبات در کشور پول آن را از فروشندگان دریافت می کنند.

صادقی مصرف مشروبات الکلی را اعتیادآور دانست و گفت: البته در قانون مجازات اسلامی برای مصرف مشروبات الکلی 80 ضربه شلاق درنظر گرفته شده و شرب خمر جزو حدود تعیین شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha