یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 33234
سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که نظام کارانه فعلی به شدت تبعیض آمیز است و باید بساط آن برچیده شود، تاکید کرد: وزیر بهداشت نیز بارها به تبعیض آمیز و ناعادلانه بودن نظام پرداخت در تیم سلامت اذعان داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، غضنفر میرزابیگی اظهار داشت: به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور اعلام می کنم نظام کارانه فعلی به شدت تبعیض آمیز است و باید بساط آن به کلی از کشور برچیده شود و رابطه اقتصادی صحیح و عادلانه ای بین تیم نظام سلامت و مردم تعریف شود.

وی افزود: اگر مبنای پرداختی ها در اعضای تیم نظام سلامت بر اساس کارانه است باید کارانه بسیار عادلانه و منصفانه برای گروه پرستاری نیز تعریف شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: البته ما بنا نداریم گروه پرستاری را با سایر گروهها مقایسه کنیم زیرا همه ما جزو تیم نظام سلامت هستیم و برای خدمت رسانی مناسب به مردم عزیزمان تلاش می کنیم. بنابراین نباید بهانه ای برای اختلاف و تبعیض وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حتی وزیر بهداشت نیز بارها به تبعیض آمیز و ناعادلانه بودن نظام پرداخت بین اعضای تیم سلامت اذعان داشته است. بنابراین امیدوارم با همکاری روسای دانشگاهها و وارد عمل شدن بیمه ها، اجازه ندهند سازمان نظام پرستاری وارد ارائه آمار و ارقامی شود که به صلاح جامعه نیست.

میرزابیگی اظهار کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نظر مثبت دارند و ما آماده همکاری و ارائه نظرات به سایر متولیان نظیر شرکتهای بیمه گر و به ویژه شورای عالی بیمه هستیم تا با همکاری مشترک بتوانیم مسئله تعرفه های پرستاری را حل کنیم.

وی ادامه داد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری نشان می دهد بر اساس موجودی فعلی که پرستار دریافت می کند سالانه معادل 1200 میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز داریم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: قرار نیست حقوق پرستاران به صورت دولتی اضافه شود زیرا یک میلیون تومان حقوق پرستاران چیزی نیست که دولت پرداخت کند بلکه ما کارانه دریافتی را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری قرار دادیم و بر اساس جلسات کارشناسی مشترک با متخصصان اقتصاد بهداشت، کارشناسان بیمه و سازمان نظام پرستاری به این توافق رسیدیم که حدود یک میلیون تومان به دریافتی فعلی پرستاران در قالب حق کارانه اضافه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha