یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 33243
سلامت نیوز: علاوه بر افزایش سن و رسیدن به سنین میانسالی و سالمندی، عوامل دارویی همچون مصرف داروهای داخل وریدی نیز نقش مهمی در بروز سلولیت كه یك عفونت مهم باكتریایی پوست است، دارند.
      
 سپهر كامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سلولیت یك عفونت مهم باكتریابی پوست است كه در بافت های زیرین پوست ایجاد می‌شود.

وی افزود: علائم سلولیت به طور عمده شامل قرمزی و تورم پوست است كه این دو نشانه در ناحیه ساق پا بیشتر دیده می‌شود.

كامیاب تصریح كرد: در واقع در بیماری سلولیت یك ناحیه از پوست و بافت های زیرین آن توسط باكتری های موجود در محیط، عفونی شده كه همین عفونت موجب تورم و قرمزی پوست می‌شود.

وی اظهار داشت: باكتری های عامل بیماری سلولیت به طور معمول از طریق یك زخم و احتمالأ غیر قابل توجه وارد بدن شده و می‌تواند فرد را مستعد سلولیت كند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینكه برخی از عوامل به عنوان عوامل خطر مهم و اصلی برای ابتلا به سلولیت شناخته می‌شوند، تاكید كرد: افزایش سن یكی از عوامل مهم خطر ابتلا به سلولیت است و در واقع با نزدیك شدن به سنین سالمندی شیوع این بیماری بیشتر می‌شود.

كامیاب با بیان اینكه شیوه های زندگی نیز در بروز سلولیت نقش مهم دارند، تصریح كرد: علاوه بر افزایش سن و رسیدن به سنین میانسالی و سالمندی، عوامل دارویی همچون مصرف داروهای داخل وریدی نیز نقش مهمی در بروز سلولیت دارند.

وی یاد آور شد: تشخیص به موقع علائم سلولیت، مراجعه زودرس به پزشك، درمان مناسب بیماری و رعایت دقیق دستورات درمانی نقش بسیار مهمی در كنترل و بهبود سلولیت دارند.

كامیاب خاطر نشان كرد: علاوه بر قرمزی و تورم پوست، گرمی پوست، درد و حساسیت، تب و لرز و سایر مشكلات پوستی به ویژه در ناحیه ساق پا از دیگر علائم مهم سلولیت است كه به محض مشاهده آنها باید به پزشك مراجعه كرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha