سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم مشکلات وزارت بهداشت به گردن سازمانهای بیمه‌ای انداخته شود، گفت: مسئول تاخیر در پرداخت کارانه‌های وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رحمت الله حافظی با اشاره به مراجعه 50 میلیون و470 هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته گفت: یکم مهرماه سال 1389 وزیر بهداشت طی مصاحبه‌ای از طلب 900 میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها خبرداده بود که هفته گذشته وزیر بهداشت این عدد را 350 میلیارد تومان عنوان کرد که سهم سازمان تامین اجتماعی 176 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه شرکتهای دارویی متعلق به سازمان تامین اجتماعی 191 میلیارد تومان از وزارت بهداشت طلب دارند و سازمان 11 میلیارد تومان نیز بابت حوادث ترافیکی از وزارت بهداشت طلب دارد، اظهارداشت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی 26 میلیارد تومان از وزارت بهداشت طلب دارد.
حافظی با اشاره به قانون برنامه بودجه سال 90 گفت: در این برنامه مقرر شد که 300 میلیارد تومان بابت بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت شرکتهایی که قرار است به سازمان واگذار شود به همین مبلغ به وزارت بهداشت واگذار شد.
 
وی با بیان اینکه در زمان مسئولیتم در معاونت وزارت بهداشت معتقد به پیش پرداخت 25 درصدی از سازمان بیمه‌ای بودم، گفت: حالا نیز به این موضوع اعتقاد دارم اما سازمان تامین اجتماعی در جهت پرداخت بدهیهای خود گامهای بلندی را برداشته است و در حال حاضر حساب خود را با وزارت بهداشت تقریباً به صفر رسانده‌ایم.
 
در ادامه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم مشکلات وزارت بهداشت به گردن سازمانهای بیمه‌ای انداخته شود، تصریح کرد: مسئول تاخیر در پرداخت کارانه‌های وزارت بهداشت سازمان تامین اجتماعی نیست و این موضوع در سفرهای استانی مدیریت تامین اجتماعی به صورت مستند ثابت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قانون گذار صراحت دارد که تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌ها اداره می‌شود و ردیف بودجه دولتی ندارد، ‌اظهار داشت: سازمان در موضوع تعیین تعرفه مصوبات ابلاغی دولت را اجرا می‌کند و این در حالی است که 85 درصد از مراجعان به مراکز درمانی سازمان، بیمه شدگان خود تامین اجتماعی هستند و 15 درصد شامل بقیه افراد می‌شود که برخی از این 15 درصد هم مشمول سایر بیمه‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha