سلامت نیوز: مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: بیمه‌های مکمل خدمات روانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این موضوع تبعیض بسیار آشکاری است که در مورد بیماران روانپزشکی نسبت به خدمات بیماران غیر روانپزشکی وجود دارد.

عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه پوشش خدمات بیمه در مورد خدمات سلامت روان کافی نیست و فقط پوشش بیمه در مورد ویزیت است اما در مورد این بیماران، خدمات بسیار زیادی وجود دارد که تحت پوشش بیمه نیستند.

وی با بیان اینکه از جمله این خدمات می‌‌توان مشاوره‌ها، انجام خدمات توانبخشی، بازتوانی و کاردرمانی و موسیقی‌درمانی را نام برد تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود هزینه‌های درمان و توانبخشی افزایش یابد و از جیب مردم پرداخت شود.

ناصحی تصریح کرد: مسئله بعدی داروهایی است که ظرف دو، سه سال اخیر وارد بازار دارویی شده‌اند و تحت پوشش بیمه نیستند.

وی گفت: از طرف دیگر بسیاری از بیمه‌های مکمل خدمات روانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این موضوع تبعیض بسیار آشکاری است که در مورد بیماران روانپزشکی نسبت به خدمات بیماران غیر روانپزشکی وجود دارد.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مورد بیمارانی که به خدمات و بستری دراز مدت نیاز دارند بیمه‌ها پوشش کافی ندارند به طوری که آنها بستری بیش از 56 روز را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و اگر بیمار نیاز به بستری طولانی مدت داشته باشد باید هزینه‌اش از جیب خود پرداخت کند که برای بسیاری از بیماران امکانپذیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha