سلامت نیوز: مدیر گروه طب فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به هیچ وجه کفش تخت برای دانش‌آموزان مدارس توصیه نمی‌شود و باید اختلاف ارتفاع بین پاشنه با پنجه کفش 1.5 تا 2 سانتیمتر باشد.

بیژن فروغ در گفت‌وگو با فارس، درباره خرید کفش مدارس برای دانش آموزان اظهار داشت: برای بچه‌ها و دانش‌آموزان بهتر است از کفش‌های اسپورت استفاده شود چرا که در حیاط مدرسه یا ساعت‌های ورزش معمولاً تحرک دارند.

وی افزود: این کفش‌ها بهتر است بنددار باشند و برای خانم‌ها دارای 3 بند و برای آقایان دارای 4 بند باشد.

فروغ تصریح کرد: زبانه این کفش باید دارای ضربه‌گیر و نرم باشد و کف پشتی آن دارای قسمت نرم و ضربه‌گیر باشد تا فشار نیاورد. همچنین توصیه می‌شود اختلاف ارتفاع بین پاشنه با پنجه کفش 1.5 تا 2 سانتیمتر باشد به همین علت کفش تخت به هیچ وجه برای بچه‌ها توصیه نمی‌شود.

وی گفت: قیمت کفش مهم نیست، گاهی اوقات کفش‌های کم قیمت این ویژگی را دارند و لزوماً کفش‌های گران قیمت دارای این ویژگی‌‌ها نیستند.

مدیر گروه طب فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت کفش اظهار داشت: کفش می‌تواند روی قسمت‌های مختلف بدن تأثیر داشته باشد و روی گیرنده‌های کف پا نیز مؤثر است، این گیرنده‌ها اولین جایی هستند که اطلاعات را به نقاط مرکزی و بالاتر می‌رسانند که اگر به طور صحیح کار نکنند اطلاعات درست دریافت و منتقل نمی‌شود.

وی گفت: قسمت‌های مختلف بدن مانند زانو، لگن و ستون فقرات خودشان را با این اطلاعات تنظیم می‌کنند که اگر این اطلاعات درست منتقل نشود روی زوایای این نواحی تأثیر می‌گذارد لذا تأکید می‌شود کفش فرد مناسب باشد تا اطلاعات مورد نیاز به درستی به بخش‌های مرکزی منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha