یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 33271
سلامت نیوز: فیزیوتراپ: كار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و كمك به افرادی در ارتباط است كه توان كمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشكل دیگران از كار خود احساس رضایت می‌كنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

براساس نظرسنجی كه موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیكاگو انجام داده است، این شغل‌ها در ردیف شادترین شغل‌های دنیا قرار گرفته اند:

آتش نشان: 80‌درصد از آتش نشان‌ها از كار خود به‌شدت راضی هستند، چراكه شغل آنها همواره كمك كردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است.

با آنكه همه آتش‌نشانان در طول هفته با خطرات زیادی روبه‌رو هستند اما همین حس كمك به همنوع آنها را راضی‌ترین شاغلان دنیا می‌كند.

فیزیوتراپ: كار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و كمك به افرادی در ارتباط است كه توان كمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشكل دیگران از كار خود احساس رضایت می‌كنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلكه در سراسر دنیا، همواره از كم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی می‌كنند اما حس خوب روی كاغذ آوردن ذهنیت‌ها و تفكرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد می‌كند.

معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببندید و به دیگر ویژگی‌های معلمی به ویژه ارتباط با بچه‌ها و آموزش درس‌ها و نكات تازه به دیگران فكر كنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوست‌داشتنی می‌یابید.

هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف می‌شود، اولین كسانی كه به ذهن می‌آیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفك هنر است و در این بین به‌نظر می‌رسد مجسمه‌سازان و نقاشان از همه اقشار هنری شادتر هستند.

روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند كه البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشكلات دیگران به نظر سخت و غم‌انگیز می‌رسد اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراكه معتقدند گذاشتن راه‌حل پیش پای كسانی كه تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش می‌روند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha