سلامت نیوز: اولیای مدارس به دانش‌آموزان دیابتی در هر زمان حتی در كلاس درس باید اجازه دهند تا قند خون خود را تست كنند و گاهی نیاز است معلم برای ثبت نتیجه تست به او كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در صورت كاهش قندخون دانش آموز دیابتی باید به او اجازه نوشیدن و خوردن مواد غذایی لازم حتی در كلاس درس داده شود.

هیپوگلیسمی، مهم‌ترین مسئله‌ای است كه هر دانش‌آموز دیابتی ممكن است به آن دچار شود. این عارضه به عللی مانند بی‌میلی دانش‌آموزان دیابتی به خوردن صبحانه، مصرف نكردن میان ‌وعده‌های غذایی، افزایش فعالیت جسمانی در مدرسه ممكن است به آن دچار شوند.

اولیای مدارس، معلمان به ویژه معلم ورزش، باید از علائم هیپوگلیسمی و چگونگی درمان آن مطلع باشند و بدانند مواد قندی سریع‌الجذب در كجا نگهداری می‌شوند و چگونه باید در اختیار دانش آموز دیابتی قرار گیرند. این دانش‌آموزان هنگام تزریق انسولین باید اجازه تماس با منزل را داشته باشد تا درمانشان بدون هر گونه اشتباهی، انجام شود.

یك دانش‌آموز دیابتی هرگز نباید در وضعیت هیپوگلیسمی به تنهایی به منزل فرستاده شود. در صورت هیپوگلیسمی شدید (تشنج) و در دسترس نداشتن آمپول گلوكاگن، دیابتی باید فورا به نزدیك‌ترین مركز پزشكی (درمانگاه، بیمارستان) رسانده شود.

لازم است به علائم هیپوگلیسمی (قندخون پایین) و هایپرگلیسمی (قند خون بالا) در دانش‌آموزان دیابتی توجه شود. در این جهت لازم است معلمان و به طور كلی تمام كسانی كه با دیابتی ارتباط نزدیك دارند در دوره‌های آموزشی دیابت شركت كنند تا به موقع بتوانند به دانش‌آموزان دیابتی خود یاری رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha