سلامت نیوز: پزشكان در یك بررسی جدید متوجه شدند كه افزایش مصرف كلسیم خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان آمریكایی ـ آفریقایی تبار افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این نژاد از مردان آمریكایی به دلایل ژنتیكی می‌توانند املاح معدنی را خوب جذب كنند.

دكتر گری جی، شوارتز استادیار بیولوژی سرطان، اورولوژی و علوم بهداشت عمومی انستیتو ویك فارست در این باره تأكید كرد: ما از مدت‌ها پیش می‌دانستیم كه رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی كلسیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است اما علت این ارتباط تاكنون مشخص نشده بود.

به گزارش روزنامه بلومبرگ، دكتر شوارتز و دستیاران وی از دانشكده پزشكی كك در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی و انستیتو پیشگیری از سرطان كالیفرنیا روی 783 مرد آمریكایی آفریقایی تبار كه در سانفراسیسكو و لس‌آنجلس زنددگی می‌كردند مطالعه كردند. در این مدت 533 نفر از این مردان به سرطان پروستات مبتلا بودند.

نتایج آزمایشات تأیید كرد مردانی كه بیشترین میزان مصرف كلسیم را دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند و احتمال بروز سرطان پیشرفته در این مردان نیز بالاتر است.

در این بررسی‌ها معلوم شد اگر ژنوتیپ این مردان از گونه‌ای باشد كه جذب كلسیم را در آن‌ها افزایش دهد، احتمال سرطان نیز تشدید می‌شود در حالی كه در مردانی كه ژنوتیپ آن‌ها باعث كاهش جذب كلسیم می‌شود، 59 درصد كمتر در معرض ابتلا به این سرطان بویژه نوع پیشرفته آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha