دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 33288

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کمیته‌ای برای بازدید از کارخانه‌های تولید داروی ام اس در هفته آینده خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کمیته‌ای برای بازدید از کارخانه‌های تولید داروی ام اس در هفته آینده خبر داد. حسن تامینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح مباحث مطرح شده در نشست امروز -۲۷ شهریور-  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بحث اصلی امروز کمیسیون که با حضور معاون غذا و دارو وزارت بهداشت برگزار گردید، حول محور واردات دارو از کشورهای خارجی به خصوص  کشور آرژانتین بود.

نماینده مردم رشت در مجلس،‌ افزود: سئوال اصلی اعضای کمیسیون این بود که داروها آیا در ایران تولید می‌شود و یا اینکه از آرژانتین وارد و فقط در ایران بسته‌بندی می‌شود.

وی با اعلام نظر معاون غذا و دارو وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ایران علم تولید داروها را دارد، گفت: آقای شیبانی معتقد است باید واردات دارو به کشور را در کنار توجه بیشتر به تولیدات داخل کاهش دهیم.

تامینی‌لیچایی با اشاره به توزیع داروهای ام اس در داروخانه‌ها بدون آزمایش‌های بالینی تصریح کرد: یکی از موارد مورد اعتراض نمایندگان، این مسئله بود که معاون غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرد که تمامی آزمایش‌ها روی داروهای ام اس صورت گرفته در صورتی که گزارشات رسیده چیزی غیر از این را نشان می دهد.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان، ادامه داد: به همین دلیل کمیته‌ای متشکل از برخی اعضای کمیسیون بهداشت هفته آینده از کارخانه‌های تولید داروهای ام اس بازدید خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha