دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
سلامت نیوز : مسئول شورای عالی پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: «پان» شبیه مادۀ مخدر «ناس» است و خواص سیگار و حشیش را دارد.
 دكتر رامین افشاری، در حاشیه برگزاری كارگاه آموزشی كارشناسان پیشگیری سازمان ها و نهادهای مختلف استان در ساختمان مركزی دانشگاه‌، افزود : پان مانند سیگار و حشیش به عنوان یك داروی دروازه ای عمل می كند یعنی به دلیل سهولت دسترسی ، ارزان بودن و مقبولیت اجتماعی بالاتر نسبت به سایر مواد اعتیادآور ، فرد از آن استفاده می كند و به این ترتیب مستعد اعتیاد به سایر انواع مواد مخدر می شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه این ماده در بسته های زیبا و شكیل و طعم دهنده های مختلف به عنوان خوشبو كننده دهان استفاده می شود و با نام های مختلف از جمله BT، Beat و غنیش در سوپرماركت ها، دكه ها و سیگار فروشی های سیار به فروش می رسد.
دكتر افشاری گفت: براساس آخرین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، كارشناسان پیشگیری سازمانها و نهادهای مختلف طی 3 دوره آموزش مقدماتی ،‌میانه و پیشرفته به منظور پیشگیری از اعتیاد در كشور آموزش می بینند.
وی افزود: تاكنون 120 كارشناس از سازمان و نهادهای مختلف در دوره های مقدماتی و میانی به مدت 80 ساعت آموزش های لازم را دریافت كرده اند.
دكتر افشاری بیان كرد: در كارگاه برگزار شده در ساختمان مركزی دانشگاه نمایندگان تمامی سازمانهای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان فارس و 75 نفر از آموزش دیدگان دوره های پیشگیری از اعتیاد ، به عنوان كارشناس پیشگیری از اعتیاد به منظور ارایه آموزش به گروه های مختلف در مراكز محل فعالیت خود در زمینه كنترل ماده اعتیادآور پان ، آموزش دیدند.
وی گفت : تا ابتدای آبان ماه آموزش و اطلاع رسانی های مناسب در مورد ماده «پان» ارایه می شود و با شروع آبان ماه ، ورود «پان» به استان فارس ممنوع و با توزیع كنندگان و فروشندگان آن برخورد قانونی صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha