سلامت نیوز: بدلیل افزایش فعالیت جسمانی احتمال بروز هیپوگلیسمی (بیهوشی ناشی از كاشی شدید قند خون) در دانش آموزان مبتلا به دیابت همراه با بازگشایی مدارس افزایش می یابد بنابراین مصرف صبحانه و میان وعده برای آنها ضروری است.               

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: والدین و مسئولان مدارس و دانش آموزان مبتلابه دیابت باید همراه با بازگشایی مدارس نسبت به كنترل قند خون این دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان بدلیل افزایش فعالیت جسمانی در مدارس و كاهش مصرف مواد غذایی و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت بیشتر از سایر اوقات به هیپوگلسیمی (بیهوشی ناشی از كاهش شدید قند خون) دچار می شوند.

رجب خاطر نشان كرد: برای پیشگیری از بروز هیپوگلسیمی در دانش آموزان مبتلا به دیابت باید به طور حتمی از صحبانه كامل استفاده كرده و مقداری مواد غذایی مناسب برای این بیماران از جمله نان و غلات و میوه و مواد حاوی قند زود جذب همراه داشته و به عنوان میان وعده مصرف كنند.

همچنین مسئولان مدرسه به خصوص معلم ورزش باید از بیماری دانش آموز مطلع بوده و از اقدامات لازم هنگام بروز هیپوگلسیمی در آنها و علایم آن آگاه باشند.

وی یادآور شد، معلم باید هنگام تست قند خون به دانش آموزان مبتلا به دیابت كمك كرده و به آنها اجازه مصرف غذا و یا نوشیدن در كلاس را بدهند.

همچنین مسئولان مدرسه باید هنگام تزریق انسولین به دانش آموزان مبتلا به دیابت اجازه تماس با منزل و والدین را بدهند تا از هر گونه تزریق اشتباه و بروز خطرات ناشی از آن پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha