سلامت نیوز: 20 تا 25 دقیقه طول می كشد تا پیام غذا خوردن به مغز برسد و در این مدت فرد با احساس گرسنگی زیاد، مقدار زیادی غذا می خورد اما مصرف میان وعده می تواند از این مسئله و چاقی ناشی از آن و همچنین خستگی زودرس جلوگیری كند.

مصرف یك میان وعده مناسب از بروز خستگی زودرس در افراد جلوگیری می كند و موجب افزایش تمركز افراد می شود.

یك میان وعده مناسب شامل انواع میوه ها و ساندویچ های خانگی است. درحالی كه استفاده از شیرینی، شكلات، چیپس و پفك به عنوان میان وعده مناسب نیست.

مصرف میوه ها و سبزی ها به عنوان میان وعده در افزایش توانایی فكری و قدرت بدنی افراد نقش مهمی را برعهده دارد همچنین میان وعده ها موجب كاهش ولع آنها در وعده های اصلی می شود.

مصرف یك میان وعده مناسب موجب می شود كه افراد غذا را سریع نخورند چرا كه سریع غذا خوردن موجب می شود كه افراد غذای بیشتری بخورند.

حدود 20 تا 25 دقیقه طول می كشد تا پیام غذا خوردن به مغز برسد و در این مدت فرد با احساس گرسنگی زیاد، مقدار زیادی مواد غذایی مصرف می كند كه منجر به بروز چاقی در فرد می شود.

مصرف میان وعده ها برای افراد چاق بسیار ضروری است به دلیل اینكه این افراد عادت به پرخوری دارند و اگر این افراد تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهند و از حجم آن بكاهند و درواقع همان حجم سه وعده اصلی غذایی خود را به چند وعده تقسیم كنند، از پرخوری آنها جلوگیری می شود.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha