دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 33321
سلامت نیوز: ورزش را در ابتدا با حركتی مانند چرخاندن سر و گردن یا دست آغاز كنید زیرا این ورزش ها حركاتی هستند كه بر روی تمام بدن شما تاثیر مستقیمی را می گذارند و شادی و سرزندگی شما را در طول روز تامین می كنند.

ورزش های مداوم و متناوب تنها بر روی این موضوع تاكید دارند كه شما باید حركات ورزشی را به طور متناوب و بدون وقفه انجام دهید حتی اگر زمان این كار 10 دقیقه باشد. و هر ورزشی را كه می خواهید انجام دهید باید كامل انجام دهید و بعد به سراغ حركت ورزشی دیگری بروید.

برای اینكه نتیجه بیشتری از ورزش هایتان بگیرید باید در هر روز بر یك ناحیه بدن تان تمركز كنید و این حركات را انجام دهید. اما قبل از این كه حركات اختصاصی مربوط به هر روزتان را انجام دهید به شما توصیه می كنیم یك حركات كلی مانند چرخاندن مچ دست و قوزك پاهایتان، یا چرخاندن سر و بازوها را آغاز كنید و همه به این حركات اختصاصی بپردازید.

بعد از مدتی كه این حركات را به طور مداوم انجام دهید شاید باورتان نشود اما متوجه می شوید كه چربی های بدنتان شروع به از بین رفتن می كنند و از دست چربی های اضافی بدنتان راحت می شوید و اگر برای همیشه این كار را انجام دهید، متوجه می شوید كه چربی های بدنتان به عضله تبدیل خواهند شد. حتی اگر به این موضوع علاقه مند شدید و می خواهید تاثیرات ورزش تان را هر چه سریع تر مشاهده كنید به شما توصیه هایی داریم:

شما می توانید یك بطری را از آب پر كنید و از آن به عنوان هالتر/دمبل استفاده كنید و هر روز صبح با این حركات می توانید چربی های اضافی بازوهای تان را كه ممكن است شل شده باشند و باعث آزار شما شوند، با این كار ساده تبدیل به عضله كنید.

از یك چوب بستنی استفاده كنید. ممكن است بسیاری از افراد یك چوب دستی را در منزل نداشته باشند شما می توانید از لوله جاروبرقی برای این كار استفاده كنید و این لوله بلند را به مدت 10دقیقه از جاروبرقی تان جدا كرده و بعد متصل نمایید، یا این كه از یك عصا برای این كار استفاده نمایید. این چوب دستی را بر روی پشت خود قرار دهید و آن را بالا و پایین كنید. چربی های موجود در پشت شما از بین بروند یا این كه از این چوب برای حركات دراز و نشست استفاده كنید. این چوب را بر روی جلوی خود قرار دهید و از آن به عنوان یك وسیله كمكی برای بالا آمدن استفاده كنید. در این صورت افرادی كه قادر به انجام حركات دراز و نشست نیستند با سهولت بیشتری می توانند این كار را انجام دهند.

شما می توانید از یك كش یا نخی كه حالت كش مانند داشته باشد استفاده كنید و یك سر این كش را در یك دست خود و سر دیگر را در دست دیگر خود بگیرید و آنها را به هم دور یا نزدیك كنید با كمك این حركت باز بر روی عضله های پشت بازوی خود كار می كنید و باعث می شود افراد كه دارای بازوهای بزرگی هستند و با این كار به از بین رفتن بازوهای شان كمك شایانی می شود.

حركاتی را كه بر روی عضلات دست، پا، سر، گردن خود انجام می دهید با احتیاط آسیبی را كه به این نواحی از بدن شما وارد نسازد زیرا این اعضا بسیار حساس هستند و با كوچك ترین ضربه ای آسیب می بینند.

شما در یك یا دو ماه اول این حركات را هر روز و به مدت 10 دقیقه می توانید انجام دهید و مواظب باشید كه این حركات آسیبی را كه به این نواحی از بدن شما وارد نسازد زیرا این اعضا بسیار حساس هستند و با كوچك ترین ضربه ای آسیب می بینند.

شما در یك یا دو ماه اول این حركات را هر روز و به مدت 10 دقیقه می توانید انجام دهید اما بعد از این مدت شما می توانید این زمان را از 10 دقیقه به 30 دقیقه افزایش دهید. زیرا بعد از گذشت یك یا دو ماه بدن شما آمادگی بیشتری را برای افزایش زمان ورزش كردن دارد و با مشكل جدی مواجه نخواهید شد اما باز هم متذكر می شویم كه بر روی یك سری از
اعضای خاصی كه تاكید شد حساسیت بیشتری داشته باشید.

این موضوع كه شما هر روز 10 دقیقه را به ورزش كردن اختصاص دهید بسیار بهتر از این موضوع می باشد كه شما یك ساعت اما هفته ای یك یا دو بار ورزش كنید.

مكانی را كه برای ورزش كردن انتخاب می كنید باید محیطی باشد كه كاملا آزاد باشد و شما حین ورزش كردن نگران این موضوع نباشید كه دستتان یا پای شما حین انجام حركات ورزشی به گلدان یا میز نخورد و دغدغه خاطر داشته باشید. اگر هنگام حركات ورزش متوجه شدید كه در ناحیه هایی مانند كمر، گردن، سر دچار عارضه شده اید بهتر است ورزش را متوقف كنید زیرا این موضوع نشانه ای است كه شما این حركت ورزشی كه مربوط به این ناحیه می باشد را درست انجام نداده اید به همین دلیل در این ناحیه احساس درد و ناراحتی می كنید.

موضوع دیگری كه فوق العاده اهمیت دارد نحوه صحیح دم و بازدم شما در حین ورزش كردن می باشد. شما باید به درستی و صحیح تنفس خود را كنترل كنید و بدانید كه چه زمانی باید دم و یا چه زمانی بازدم را انجام دهید زیرا در غیر این صورت در حین انجام حركات ورزشی با كمبود اكسیژن مواجه می شوید.

اگر در فصل تابستان هستید بهتر است كولر و وسیله تهویه منزلتان را در حین حركات ورزشی خاموش نگهداری و فقط پنجره های منزل تان را باز كنید تا هوای اتاق در حین ورزش جابه جا شود. زیرا شما در حین انجام حركات ورزشی دچار تعریق می شوید و اگر كولر یا هر وسیله تهویه دیگری روشن باشد باعث می شود كه دچار درد عضلانی یا سرماخوردگی شوید.
    
منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha