سلامت نیوز: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، تامین دارو را یکی از دغدغه های اصلی بیماران دیالیزی و پیوندی دانست و گفت: مسئولان وزارت بهداشت با جوابهای غیرمنطقی از حل مشکلات بیماران طفره می روند.

مصطفی قاسمی در گفتگو با مهر به مشکلات عدیده بیماران دیالیزی و پیوندی در مسیر تامین هزینه های دارو و درمان اشاره کرد و افزود: مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کرده اند که چون به داروی ایرانی یارانه تعلق می گیرد و داروی خارجی یارانه نمی گیرد، بنابراین وزارت بهداشت به سمتی می رود که بتواند داروی ارزانتر وارد کشور کند.

وی با انتقاد از واردات یک قلم داروی هندی برای بیماران دیالیزی، اظهارداشت: دارویی که حتی یک صفحه مطالعات بالینی نداردبه چه قیمتی وارد کشور می شود.

قاسمی با عنوان این مطلب که هزینه دارو و درمان یک بیمار دیالیزی و پیوندی ماهانه 200 تا 300 هزار تومان است، ادامه داد: متاسفانه وضعیت این بیماران اسفناک تر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

وی با اعلام اینکه اغلب بیماران دیالیزی و پیوندی توان کار کردن ندارند، افزود: اگر این بیمار سرپرست خانواده باشد، وضعیت آنها برای ادامه زندگی بسیار دشوار و سخت خواهد بود. به طوریکه اگر از سوی یک نهاد حمایت نشود، قطعا با مشکلات طاقت فرسایی مواجه می شوند که تبعات آن به مراتب سنگین تر از مشکلات دوران بیماری خواهد بود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران از وزارت بهداشت به عنوان مسئول تامین سلامت بیماران نام برد و گفت: ما حق خود را از وزارت بهداشت می گیریم. چون معتقدیم که داروی بیماران خاص می بایست رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha