دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 33324
سلامت نیوز: انجام عمل جراحی موثرترین راه در پیشگیری از عوارض چاقی است و کیفیت زندگی فرد را نیز افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا خلج دبیرسمپوزیوم چاقی و جراحی در سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت: بعد از سیگار، چاقی شایعترین علت مرگ و میر قابل پیشگیری در افراد است که با توجه به شیوع گسترده چاقی، در آینده ای نه چندان دور بیماری قرن شناخته خواهد شد.

وی افزود: از عوارض چاقی می توان به دیابت، افزایش فشار خون،افزایش سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کبد، سنگهای صفراوی، بیماریهای گوارشی و بیماریهای روحی و روانی نام برد که موارد فوق جزء علل مهم مرگ ومیر بوده و کیفیت زندگی افراد را کاهش می دهد.

این فلوشیپ جراحی چاقی و بیماریهای متابولیک ادامه داد: در روش جراحی چاقی، جراح با انجام اعمال جراحی روی معده و روده می تواند کاهش وزن چشمگیر و پایداری را برای بیمار ایجاد کند که امروزه ثابت شده که این نوع جراحی در کم کردن عوارض ناشی از چاقی و بالا بردن کیفیت زندگی در افراد چاق موثر است.

دبیر سمپوزیوم چاقی در خصوص شرکت کنندگان گفت: در این سمپوزیوم از متخصصان چاقی که در زمینه جراحی تجربه داشته اند، دعوت به عمل آمده تا در خصوص بیمارانی که چاقی آنها شدید و مرضی است و به درمان دارویی،ر‍ژیم و ورزش جواب نداده اند موثرترین راه بررسی و مورد ارائه قرار گیرد.

خلج در ادامه عنوان کرد: جراحی چاقی برای کم شدن عوارض چاقی و بهبود کیفیت زندگی افراد انجام می شود و جنبه زیبایی آن در برابر درمانی آن ناچیز و کم اهمیت تر است.

سمپوزیوم جراحی چاقی در روز دوم کنگره پیشگیری و درمان چاقی طی روزهای 25 تا 27 آبان 90 در سالن همایشهای دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha