سلامت نیوز: وزیر امور زنان سومالی گفت: در شرایط كنونی، احداث مراكز بهداشتی، مهمترین نیاز زنان و كودكان قحطی زده كشور سومالی است.

مریم اویس روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: زنان و كودكان، نیمی از جمعیت كشور سومالی را تشكیل می دهند و این قشر بیشتر از بقیه افراد با صدمه های ناشی از بحران قحطی در سومالی دست و پنجه نرم می كنند.

وی شرایط حاكم بر سومالی را بسیار بد توصیف كرد و گفت: وضعیت كودكان و زنان به ویژه زنان باردار هنوز وخیم است و نجات جان آنان فقط با ایجاد بیمارستان یا مكانی به عنوان خانه های بهداشت امكان پذیر است.

وی درباره حضور به موقع جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سومالی برای كمك به مردم قحطی زده این كشور اظهار داشت: نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر ایران از بدو وقوع حادثه با تجهیزات كامل درمانی و غذایی در كشور قحطی زده سومالی حضور یافتند.

اویس افزود: امدادگران از همان ابتدا كمپ هایی ( پایگاههایی) را برای اسكان افراد قحطی زده در منطقه موگادیشو، پایتخت سومالی برپا كردند.

وی با بیان اینكه مواد غذایی و دارویی به سرعت در میان مردم سومالی توزیع شد، ادامه داد: شرایط اسكان و كمك رسانی در تمام این كمپ ها بسیار مطلوب بود و افراد با آرامش خاطر این مكان ها را به عنوان پناهگاهی امن انتخاب كردند.

اویس از مسوولان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خواست كمك های خود را همچنان به كشور قحطی زده سومالی ارسال و در صورت امكان، مراكز بهداشتی در آنجا احداث كنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha