سلامت نیوز: رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سالانه 120 هزار نفر در كشور دچار حیوان گزیدگی می شوند كه حدود پنج هزار نفر آنان به دلیل عدم مراجعه به موقع به مراكز درمانی، می میرند.

محمدرضا شیرزادی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه بروز بیماری هاری در افراد حیوان گزیده، بسیار بالا است، افزود: بیماری هاری، نوع بیماریی است كه درمان ندارد و فرد در اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست می دهد بنابراین فقط باید از بروز این بیماری پیشگیری كرد.

وی اظهار داشت: بیماری هاری در وحوش كشور شایع است و از طریق آنان به حیوانات اهلی به ویژه سگ سرایت كرده و در اثر حیوان گزیدگی نیز به انسان منتقل می شود.

رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد هزینه قابل توجهی از بودجه وزارت بهداشت صرف پیشگیری از بیماری هاری در كشور می شود و مراكز بهداشتی و درمانی سراسر كشور به صورت 24 ساعته، امكانات پیشگیری از این بیماری شامل واكسن و سرم را در اختیار افراد دچار حیوان گزیدگی قرار می دهند.

شیرزادی از هموطنان خواست به محض اینكه دچار حیوان گزیدگی شدند به سرعت به مراكز درمانی مراجعه كنند و اقدامات پیشگیری از ابتلا به هاری را انجام دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha