سلامت نیوز: مدیركل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: نوع آنتی سرم های درمانی عقرب گزیدگی و مارگزیدگی و همچنین پروبیوتیك ها جدید تولید داخلی این وزارتخانه اعلام شد.

حسین كیوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنتی سرم های عقرب گزیدكی برای درمان چهار گونه عقرب موجود در ایران تولید شده است.

وی با بیان اینكه آنتی سرم های مارگزیدگی نیز برای مارهای موجود در ایران تولید شده است، گفت: از آن جایی كه وزارت بهداشت به دنبال كیفیت محصولات دارویی است بر اساس فناوری های نوین، سرم هایی تولید كرده است كه عوارض كمتری داشته باشد.

كیوانی اضافه كرد برای برخی از مارها مثل مار دریایی، آنتی سرم نداریم بنابراین در راستای بومی كردن این سرم باید با اصلاح دانش فنی، این سرم ها تولید شود.

وی با بیان اینكه این سرم ها مشمول یارانه دولتی می شود و برای بیماران رایگان است، گفت: این سرم ها برای مبارزه با سمومی كه ممكن است به ندرت وجود داشته باشد، تولید شده است.

مدیركل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درباره تولید پروبیوتیك ها (داروهایی با منشای طبیعی و برای درمان بیماری های گوارشی) گفت: برای تولید پروبیوتیك ها، فعالیت هایی انجام شده اما كار منسجمی انجام نشده است.

كیوانی با بیان اینكه واردات پروبیوتیك ها بسیار زیاد است، گفت: در راستای سیاست سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای كاهش استفاده آنتی بیوتیك ها، پروبیوتیك ها تولید می شود كه این داروها برای صنایع لبنی بسیار مفید بوده چرا كه ارزش غذایی مواد لبنی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: در راستای تولید پروبیوتیك ها، قرص و كپسول هایی برای جلوگیری از اسهال، بیماری های قارچی در بانوان و افزایش اثرات شیر خشك تولید شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha