دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 33337
سلامت نیوز: بر اساس برآوردها در جهان 36 ملیون نفر به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و شاید بیماری سه نفر از چهار نفر آنان تشخبص داده نشود و بنا براین از درمان و مراقبت نیز محرومند. به ویژه این وقفه درمانی در كشورهای در حال توسعه و كم در آمد بیشتر مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران ، به ویژه این وقفه درمانی در كشورهای در حال توسعه و كم درآمد بیشتر مشهود است.

مداخلات مختلفی وجود دارد كه می تواند تاثیر مطلوبی بر روی زندگی افراد مبتلا كه تشخیص طبی دمانس یا آلزایمر گرفته اند و در مراحل اولیه بیماری هستند بگذارد . در نتیجه عدم تشخیص زود هنگام ، میلیونها بیمار، خانواده ها و مراقبین آنها را از یك فرصت مناسب برای بهبود كیفیت زندگی محروم می سازد.

•با ایجاد مراكز تشخیص زود هنگام و برطرف كردن وقفه درمانی ، در كشورهای در حال توسعه برای هر نفر تا 10،000 دلار می توان صرفه جویی كرد كه در طول سالهای آتی ، میلیارد ها دلار پس انداز می شود. دولت ها هم اكنون باید در فكر سرمایه گذاری در ساختار های خدماتی و درمانی كشورهای خود باشند تا فشارهزینه های كلان بیماری آلزایمر را در آینده بتوانند تامین كنند .

كشورها نیاز مبرم به یك راهبرد ملی دمانس دارند تا در آن تشخیص زود هنگام و مداخلات مربوطه پیش بینی شده باشند . اركان اصلی راهبرد باید شامل اطلاع رسانی ، اهمیت تشخیص زود هنگام و مداخلات قابل دسترس باشد تا ساختارهای خدماتی ، پزشكی و سرمایه گذاری در تحقیقات آلزایمر را تقویت نماید.

نهایتا، میزان تاكید بر تشخیص زود هنگام نشانگر دید و فعالیت جوامع نسبت به بیماری آلزایمر خواهد بود كه راه را برای دسترسی سهل تر بیماران به مداخلات و درمانهای موثرتر هموار می سازد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha