سلامت نیوز: متخصصان قلب و عروق می گویند، فناوری بالون دارویی  (Drug eluting balloon (DEB كه شیوه نسبتا جدید و ساده تری برای درمان انسدادهای قلبی است، موثر تر و ارزان تر از استنت های دارویی عمل می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تایم او ایندیا، پراوین چاندرا رییس بخش مداخله ای قلب در بیمارستان Medanta Medicity هند می گوید: فناوری بالون دارویی بسیار بی خطرتر از استنت های دارویی است.

به گفته وی، فناوری بالون دارویی درمان نسبتا جدیدی است كه در درمان انسدادهای موجود در عروق خونی اطراف قلب موثر واقع می شود. این شیوه همچنین اثبات كرده كه می تواند خطر بروز انسداد درون استنت را كاهش دهد.

استنت، یك ساختار فنر مانند و معمولا از جنس فلز است كه وارد رگ خونی دارای لخته می شود تا راه عبور جریان خون را باز كند.

بالون دارویی یك ساختار بالون مانند است كه وارد رگ مسدود می شود و سپس به مدت سی ثانیه متورم می شود تا داروی ضد انعقاد را آزاد كند.

این بالون زمانی كه داروی آن به دیواره رگ نفوذ كرد، از رگ خارج می شود.

به گفته چاندرا این شیوه در مقایسه با استنت ها 40 درصد ارزان تر است.

بر خلاف فناوری بالون دارویی، استنت های دارویی خطراتی را برای فرد در پی دارند مانند مسدود شدن درون استنت كه می تواند سكته قلبی و مرگ را در پی داشته باشد.همچنین بیمار باید پس از آنژیو پلاستی و استفاده از استنت به منظور پیشگیری از لخته های خونی به مصرف داروهای رقیق كننده خون ادامه دهد.در صورتی كه در بالون دارویی بیمار می تواند مصرف دارو را كنار بگذارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha