دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 33347
سلامت نیوز: پژوهشیار انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: کودک را باید با آرامش کامل از خواب بیدار کرد زیرا استرس اشتهای کودک را از بین می‌برد.

فاطمه اسفرجانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مادران باید بدانند وعده اصلی کودکان صبحانه است و نباید بدون مصرف صبحانه به مدرسه بروند.
 
وی گفت: این اولین قدمی است که باید مادران برای کودکان خود بردارند، کودک زمانی که وارد مدرسه می‌شود نباید گرسنه باشد، صبحانه کامل مصرف کند و کودک را باید به مصرف صبحانه عادت دهد.
 
پژوهشیار انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور اضافه کرد: کودک قبل از اینکه وارد مدرسه شود اگر قبلا به مهد کودک رفته و در آنجا عادت کرده که صبحانه مصرف کند مشکلی نخواهد داشت اما در غیر این صورت باید مادران این عادت را در کودکانشان نهادینه کنند. به دلیل اینکه مصرف صبحانه می‌تواند باعث رشد جسمی و روحی شود.
 
وی افزود: کودک باید ساعت 9 شب بخوابد و صبح زود از خواب بیدار شود. اگر مادران شام کودک کلاس اولی را در ساعت 6 تا 7 بعدازظهر بدهند و ساعت 9 شب کودک به خواب برود زمانی که از خواب بیدار می‌شود قند خون افت پیدا کرده و اشتهای کامل برای مصرف صبحانه دارد.
 
اسفرجانی ادامه داد: کودک را باید با آرامش از خواب بیدار کرد. هرگونه استرس باعث می شود که اشتهای کودک برای مصرف صبحانه از بین برود و می‌توان کودکان را عادت داد که صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از مصرف صبحانه 5 تا 10 دقیقه ورزش سبک انجام دهند به دلیل اینکه این ورزش سبک می‌تواند اشتهای کودک را برای مصرف صبحانه افزایش دهد. همچنین آرامش کودک را به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: صبحانه باید متعادل، متنوع و کافی باشد. در صبحانه می‌توان از نان‌های سبوسدار مانند سنگک و بربری و نانهای فانتری که با نان آرد کامل تهیه شده‌اند در صبحانه کودک استفاده کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha