سلامت نیوز: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد: مداوای مجروحان توسط تیم جراحیِ تحت حمایت کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در گالکایو صورت پذیرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، این کمیته در پی نبردهای میان ‌قبیله‌ای در شهر شمالی گالکایو در ابتدای ماه میلادی جاری، تأسیسات درمانی این شهر بیش از 180 مجروح را پذیرش کرده‌اند.
 
یک تیم جراحی که از سوی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ پشتیبانی ‌شد که شامل یک جراح از بیمارستان مدینه در موگادیشو و یک متخصص بیهوشی و یک پرستار از جمعیت هلال احمر سومالی در حال حاضر مأموریت خود را در گالکایو به اتمام رساندند. این تیم در بیمارستان مودوگ با انجام 22 عمل جراحی به درمان مجروحان کمک کرد.
 
احمد محمد حسن، رئیس هلال احمر سومالی نیز در این رابطه گفت: این تیم جراحت‌های سر و سینه، شکستگی‌های باز و دیگر انواع جراحات جدی را مداوا کردند. پایبندی کامل به اصول بی‌طرفی و بی‌غرضی ما را قادر می‌سازد تا به مناطق دوری که مردم آنها به کمک‌های درمانی نیاز دارند دسترسی داشته باشیم.
 
این پرسنل درمانی روز 6 سپتامبر و در واکنش به درخواست مقامات محلی به گالکایو اعزام شدند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین سه کیت،‌ هر یک شامل یک تن مواد لازم برای درمان دست‌کم 50 بیمار مجروح را تدارک دید.
 
کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در همکاری نزدیک با هلال احمر سومالی درصدد است تا برای قربانیان درگیری و بلایای طبیعی این کشور کمک‌های اضطراری لازم را فراهم کند.
 
برای تضمین اینکه کسانی که توسط سلاح مجروح شده‌اند از مراقبت‌های درمانی مناسب برخوردار شوند، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین از دو بیمارستان جراحی در موگادیشو و بیمارستان کیسانی که توسط هلال احمر سومالی اداره می‌شود و بیمارستان مدینه و نیز از دیگر تأسیسات درمانی در داخل و خارج از پایتخت پشتیبانی می‌کند.
 
از آغاز سال میلادی جاری، بیش از 4 هزار مجروح جنگی در تأسیسات درمانی تحت حمایت کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سومالی مداوا شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha