سلامت نیوز: مدیر كل دفتر سلامت خانواده،‌ جمعیت و مدارس گفت: با همكاری آموزش و پرورش برای 700 هزار دانش آموز كلاس اولی، شناسنامه سلامت صادر شد.

به گزارش سلامت نیوزمحمداسماعیل مطلق افزود: بسته خدمت برای نوجوانان از ابتدای شهریور ماه جاری اجرا شد و پیش‌بینی می شود با توجه به این بسته، حدود یك میلیون و 200 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در معاینه حدود 700 هزار دانش آموز،‌ مشخص شد كه 13 درصد دانش آموزان دچار مشكلات گوش و چشم هستند كه به پزشك متخصص ارجاع داده شدند و در حال درمان هستند.

مدیر كل دفتر سلامت خانواده،‌جمعیت و مدارس با اشاره به این كه سال گذشته حدود 700 مدرسه در شهر و روستا به عنوان مدرسه مروج سلامت معرفی شد،‌ گفت: با همكاری آموزش و پرورش و تا پایان سال تحصیلی قرار است شمار این مدارس به بیش از دو هزار مدرسه در كل كشور برسد.

وی ادامه داد پیش بینی می شود تا قبل از آذر ماه امسال همه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی معاینه شده و شناسنامه سلامت داشته باشند و در آذر ماه، این طرح برای پایه اول راهنمایی و اوایل بهمن تا اسفند ماه برای پایه اول دبیرستان آغاز شود.

مطلق افزود: یكی دیگر از برنامه های این دفتر در سال جاری، موضوع شپش در مدارس است كه در این راستا كارگاه های آموزشی را برای كارشناسان بهداشتی مدارس و مسئولین سلامت دانش‌آموزان آموزش و پرورش، در روزهای 17 تا 19 مهر ماه برگزار می كنیم تا آموزش های لازم در این زمینه به آنها ارایه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha